با توجه به محدودیت هایی که در استفاده از فلومتر های مختلف وجود دارد، در برخی صنایع از فلومتر التراسونیک پرتابل استفاده می شود که هم کارایی راحت‌تری دارد و هم امکان اندازه گیری سرعت جریان سیالات مختلف را به ما می‌دهد. نکته جالبی که در مورد فلومترهای پرتابل وجود دارد این است که برای نصب آنها نیازی به تغییر در سیستم لوله کشی فرایند نداریم. از طرف دیگر تکنسین می‌تواند در هر موقعیت و در هر مکانی اقدام به اندازه گیری سرعت جریان کند و این کار کنترل سیستم را برای راحت می کند.

با توجه به نقش مهمی که فلومتر التراسونیک پرتابل می تواند در صنایع مختلف داشته باشد در اینجا به معرفی این محصول خواهیم پرداخت و شرایط استفاده از آن را توضیح خواهیم داد.

فلومتر التراسونیک پرتابل چیست؟

فلومتر التراسونیک پرتابل یک نوع دستگاه طراحی شده برای اندازه گیری جریان سیالات در لوله های تحت فشار است که نیازی به برش یا باز کردن سیستم لوله ندارد و امکان اندازه گیری جریان در دو حالت ثابت و متحرک را فراهم می کند. این محصول که متحرک بودن و آن به عنوان یک مزیت بزرگ در نظر گرفته شده، کار ما را برای کنترل سرعت جریان راحت تر می کند و می توانیم جریان ورودی و خروجی یک سیستم تحت فشار را اندازه گیری کنیم.

در توصیف فلومتر التراسونیک پرتابل دو ویژگی جالب وجود دارد. در وهله اول استفاده از امواج اولتراسونیک یا فراصوت شرایط اندازه گیری دقیق سرعت جریان سیال را به ما می‌دهد. از طرف دیگر این دستگاه به صورت پرتابل و متحرک طراحی شده است و این یعنی شما در هر موقعیتی می توانید سرعت جریان سیال را اندازه گیری کنید و هیچ گونه محدودیتی از لحاظ مکان اندازه گیری یا نوع سیال نداشته باشید.

نحوه عملکرد فلومتر التراسونیک قابل حمل

استفاده از امواج التراسونیک برای اندازه گیری شدت جریان سیال و همچنین قابل حمل بودن فلومتر باعث شده که فلومتر التراسونیک پرتابل یک محصول محبوب باشد. در وهله اول طراحی خاص این فلومترها باعث شده که برای نصب آن نیازی به تغییر در سیستم لوله کشی فرایند نباشد و شما به طور مستقیم آن را در هر قسمتی از سیستم نصب کنید. این ویژگی جالب برای فرآیندهایی که با سیالات تحت فشار سر و کار دارند فوق‌العاده مهم است و محدودیت های آنها را در کار با سایر فلومتر ها از بین میبرد.

موضوع مهمتر این است که سرعت جریان سیال بر مبنای تحلیل سرعت رفت و برگشت امواج اولتراسونیک در سیال به دست می آید. این دستگاه ها دو موج به داخل لوله یا جریان سیال ارسال می‌کند که یکی از آنها موافق جریان سیال و دیگری مخالف جریان است. تفاوت بین زمان برگشت این امواج و رسیدن آنها به دتکتور معیار اصلی اندازه گیری در نظر گرفته می شود. بنابراین در بررسی و اندازه گیری سرعت جریان سیال هیچ‌گونه کار فیزیکی انجام می‌شود و در سیستم هایی که محدودیت برای اندازه‌گیری دارند این میتواند بهترین خبر ممکن باشد.

فلومتر التراسونیک پرتابل چه مزایایی دارد؟

اگر محصولات ما را دیده باشید نمونه های مختلفی از فلومتر ها مانند فلومتر کوریولیس، فلومتر الکترومغناطیسی یا بسیاری دیگر از فلومترهای مکانیکی را داریم که هرکدام از آنها در شرایط مختلفی به کار گرفته می شوند. سوالی که در اینجا وجود دارد این است که چرا برخی از صنایع فلومتر التراسونیک قابل حمل را ترجیح می دهند؟

در مورد مزایای این محصول اول باید به متحرک بودن و قابل حمل بودن آن اشاره کنیم. اندازه کوچک و طراحی خاص این جریان سنج به شما اجازه می دهد که در هر موقعیتی و برای هر کدام از پروژه های خود آن را همراه خود داشته باشید. بنابراین در هر موقعیتی که شما نیاز به اندازه گیری سرعت جریان سیال داشته باشید بلافاصله امکان اندازه گیری برای شما فراهم می شود و این کار تکنسین را راحت‌تر می‌کند.

مزیت جالب توجه دیگری که برای فلومتر التراسونیک پرتابل وجود دارد این است که برای سیالات تحت فشار و برخی سیالات خاص بهترین انتخاب ممکن است. در واقع شما این جریان سنج را بدون تغییر در سیستم لوله کشی نصب می کنید و به همین دلیل جریانی که در حال عبور است هیچ گونه تغییر وضعیتی را تجربه نمی‌کند این به شما کمک می کند که سرعت جریان سیال را با بالاترین دقت ممکن اندازه‌گیری کنید.

فلومتر التراسونیک قابل حمل کجا کاربرد دارد؟

فلومترهای التراسونیک از جمله معدود محصولاتی هستند که محدودیتی در استفاده از آنها وجود ندارد و در بسیاری از صنایع خاص یا صنایع عمومی از آنها استفاده می شود. به عنوان یک قانون کلی می توانیم ادعا کنیم که فلومتر التراسونیک پرتابل برای همه سیالاتی که تغییری در جریان امواج فراصوت ایجاد نمیکنند کاربرد دارد و به همین دلیل محدودیت در استفاده از آنها بسیار کمتر است.

از جمله کاربردهای فلومتر التراسونیک قابل حمل می توانیم به صنایع گسترده‌ای مانند صنایع پتروشیمی و صنایع زیرمجموعه آن مانند نفت و گاز اشاره کنیم. این دستگاه ها در صنایع دیگری مانند آب و فاضلاب نقش مهمی در جریان ورودی و خروجی به سیستم های تصفیه فاضلاب دارد و معمولاً در صنایع غذایی هم برای کنترل راکتورها ایفای نقش می‌کند.

یکی از موارد مهمی که کاربرد فلومتر التراسونیک پرتابل را تحت تاثیر قرار می دهد ویژگی ها و مشخصات فنی آنهاست. این دستگاه ها معمولاً از یک مدار چند پالسه با ولتاژ پایین استفاده می شود. بنابراین می بینیم که کاربرد آنها تحت تاثیر فشار کاری و همچنین دمای کاری قرار می گیرد. برای صنایعی که به فکر تاثیر دما و فشار در انجام فرآیندهای شیمیایی هستند بسیار مهم و تاثیرگذار است.

راهنمای خرید فلومتر التراسونیک پرتابل

شرکت هایی که قصد استفاده از فلومتر التراسونیک قابل حمل را دارند باید چند ویژگی مهم را در بحث خرید این محصولات در نظر بگیرند. اول اندازه دستگاه است. اندازه دستگاه مشخص می‌کند که طول و عرض آنها به چه صورت است و می‌توانیم دستگاه را در چه موقعیتی نصب کنیم.

موضوع دوم توانایی دستگاه در اندازه گیری دبی سیال است. در حالی که دستگاه های کوچک می توانند تا ۹۵ لیتر بر دقیقه را اندازه‌گیری کنند و برخی دیگر از مدل‌های آن‌ها تا ۱۱۰ لیتر در دقیقه و نمونه های بزرگتر هم تا حد تا ۳۰۰۰ لیتر در دقیقه را اندازه گیری می کنند.

فاکتورهای جانبی تاثیرگذار در عملکرد دستگاه شامل دمای کاری و فشار کاری می شوند. در واقع شرکت ها در کاتالوگ همراه فلومتر التراسونیک پرتابل در مورد محدوده دمای کاری آن اطلاع رسانی می کند که از منفی ۴۰ درجه تا مثبت ۸۰ درجه سانتیگراد را تحت پوشش خود قرار می دهند. در ضمن مواردی مانند فشار کاری باید در نظر گرفته شود که با توجه به طراحی بدنه آن بسیار مهم است.

در نهایت باید قبول کنیم که شرایط استفاده از دستگاه فلومتر اولتراسونیک ایجاب می کند که جنس بدنه آن هم در نظر گرفته شود. این یعنی شما در محیط های خورنده باید به سراغ جنس بدنه پلاستیک یا استنلس استیل بروید و با توجه به موقعیت کاری خود تغییرات مختلفی در گزینه نهایی به وجود بیاورید.

قیمت فلومتر التراسونیک قابل حمل

موضوع مهمی که در هنگام انتخاب فلومترها برای شما اهمیت دارد و سعی می کنید که قبل از خرید خود اطلاع دقیقی از آن داشته باشید قیمت آنهاست. معمولاً قیمت این دستگاه ها همانند سایر تجهیزات ابزار دقیق تحت تاثیر چند فاکتور قرار دارد. مهمترین فاکتوری که شما قبل از اطلاع از قیمت فلومتر التراسونیک پرتابل در نظر میگیرید مشخصات فنی آنهاست. این مشخصات فنی تعیین می کند که دستگاه در چه حوزه هایی کاربرد دارد و طبیعتاً هر چه دستگاه قوی تر باشد با قیمت بالاتری هم فروخته میشود.

فاکتور مهم بعدی محبوبیت برند و کیفیت محصولات آنهاست. فلومترهای التراسونیک در دو گروه ترانزیت و داپلر قرار می‌گیرند که هر کدام از برندهای بازار ممکن است یک یا هر دو نوع خاص را تولید کنند. اگر بخواهیم به برندهای رسمی در این زمینه اشاره کنیم لازم است که از برند های مارمونیکس، کیوریتسو، هیوکی، مستک و لوترون نام ببریم. طبیعتاً هر کدام از این برندها ویژگی های خاص و متفاوتی برای محصولات خود در نظر گرفته اند که در نهایت روی قیمت نهایی محصول تاثیر گذار است.

آخرین فاکتوری که قیمت فلومتر التراسونیک پرتابل را تحت تاثیر قرار می دهد و بیشتر مختص به بازار ایران است، تغییرات نرخ ارز و محدودیت در واردات این محصول است. ما در گروه ابزار سنجش آریا بیش از ۲۰ سال سابقه در زمینه واردات و فروش تجهیزات ابزار دقیق در ایران را داریم و به عنوان نماینده شرکت های فوق الذکر در ایران فعالیت می‌کنیم. تمامی این محصولات با نرخ دلار وارد بازار ایران می‌شوند و طبیعی است که هر گونه تغییری در نرخ ارز می تواند قیمت نهایی محصولات را تحت تاثیر قرار دهد.

برای خرید فلومتر التراسونیک پرتابل تماس بگیرید

برای کسانی که قصد استفاده از فلومترهای التراسونیک در پروژه های پالایشگاهی خود دارند، امکان تماس تلفنی یا تماس از طریق سایت و مشاوره را فراهم آورده ایم. اگر شما به فکر خرید محصول هستید و در این مورد انتخاب گزینه مناسب به جمع بندی نرسیده اید می توانید همین الان با ما تماس بگیرید. کارشناسان ما اطلاعات کامل محصولات را در اختیار شما قرار می دهند و به شما این امکان را می دهند تا بهترین محصول را با توجه به شرایط پروژه خود انتخاب کنید.