معیارهای مختلفی برای دسته بندی فشارسنج ها وجود دارد که یکی از اصلی ترین آن ها، تقسیم بندی فشار سنج ها بر دو گروه گیج فشار روغنی و گیج فشار خشک است. این دسته بندی از این لحاظ اهمیت دارد که هر کدام از آنها کاربردهای خاص خود را دارند و دقت اندازه گیری آنها در محیط های مختلف با یکدیگر متفاوت است. روغن یا ماده روغنی استفاده شده در پرشر گیج روغنی هم به کیفیت اندازه گیری فشار و هم به عملکرد بهتر دستگاه کمک می کند. با توجه به این موضوع، ابتدا در اینجا در مورد گیج فشار روغنی و نحوه عملکرد آن صحبت خواهیم کرد و در مورد دلایل استفاده از آنها و برخی از مدل‌های آنها هم بحث می کنیم. شرکت ابزار سنجش آریا نماینده فروش پرشر گیج روغن برندهای ویکا، پرشر گیج ایندومارت و دیگر برندها در تهران و شهرستان ها می باشد. برای خرید پرشر گیج یا مانومتر و یا دریافت کاتالوگ و لیست قیمت گیج فشار روغنی با کارشناسان ما در شرکت ابزار سنجش آریا تماس بگیرید.

گیج فشار روغنی چیست و چگونه عمل می کند؟

گیج فشار روغنی یک دستگاه فشارسنج معمولی است که محفظه نشان دهنده فشار با استفاده از یک ماده روغنی شکل پر شده و این ماده به کیفیت اندازه گیری آن کمک می کند. در حقیقت ماده روغنی استفاده شده در این ابزار ها کمک می کند که قطعات داخلی به شکل بهتری عمل کنند و تحت تاثیر اصطکاک یا موارد مشابه قرار نگیرند. در ضمن وجود یک سیال گرانرو در اطراف عقربه باعث می شود که لرزش های احتمالی آن در اندازه گیری فشار به حداقل برسد و این کیفیت کار پرشر گیج روغنی را به بالاترین سطح ممکن می رساند. نحوه اندازه گیری فشار در گیج فشار روغنی همانند ابزار های دیگر مانند سوئیچ فشار و ترانسمیتر فشار است. در حقیقت سنسور استفاده شده در این ابزارها در ساده ترین حالت ممکن یک لوله بوردن است. البته در مدل‌های دیگر از سیستم‌های پیشرفته تری استفاده شده که در اینجا موضوع بحث ما نیست. در هر صورت سنسور فشار میزان فشار را تشخیص داده و با کمک  ترانسدیوسر و مبدل، نتایج را به صورت حرکت عقربه در صفحه دستگاه نشان می دهد.

 در اینجا تفاوت گیج فشار روغن نسبت به گیج فشار خشک مشخص می شود. در دستگاه های خشک نیازی به پر کردن محفظه عقربه با مواد روغنی و موارد مشابه آنها نیست. در این حالت عقربه به صورت آزادانه حرکت می کند و از آن در کمپرسورهای هوا، اغلب ماشین‌آلات صنعتی و برخی از پمپ های صنعتی استفاده می شود. ایرادی که به این فشارسنج ها وجود دارد این است که در برخی موارد ممکن است صفحه گیج فشار آسیب ببیند و نتایج تحت تاثیر قرار گیرد. این در حالی است که در پرشر گیج روغنی محفظه داخلی با استفاده از مواد روغنی مانند گلیسیرین و سیلیکون پر شده و از این طریق لرزه‌های احتمالی عقربه را میگیرد.

گیج فشار برنجی روغنی مدکو Pi

557,000تومان
  • گارانتی یکساله تعویض
  • قابلیت راستی ازمایی اصالت کالا از طریق شماره سریال کالا از سایت سازند
  • داخل وندور لیست بلند شرکت نفت
  • قیمت ثبت شده برای صفحه 6 سانت ، رنج 10بار است

 

چرا استفاده از پرشر گیچ روغنی ترجیح داده می شود؟

با وجود اینکه استفاده از گیج فشار روغنی نسبت به گیج خشک محدودیت بیشتری دارد و ما در بیشتر موارد شاهد استفاده از گیج فشار خشک هستیم، تمایل برخی از مهندسین در حوزه های دقیق و حساس به فشار سنج های روغنی بیشتر است. این مهندسین برای استفاده از این ابزارها دو توجیه مهم دارند.در وهله اول استفاده از گلیسیرین و مواد روغنی دیگر در محفظه عقربه به عنوان یک سیستم حامی و پشتیبان عمل می کند. بنابراین عقربه فشاری که باید نشان دهد را به طور دقیق مشخص می‌کند و پس از آن هیچگونه لرزشی ندارد. این برای کسانی که به شکل دقیق و مشخص به دنبال فشار هستند بهترین خبر ممکن است. بنابراین در حوزه های آزمایشگاهی و در صنایع حساس استفاده از پرشر گیج روغنی پیشنهاد مناسبی است.

اما در وهله دوم وجود روغن در این محفظه صرفاً برای گرفتن لرزش عقربه نیست. در حقیقت این روغن نوعی وظیفه روانکاری و تمیزکاری بخش داخلی را بر عهده دارد. به همین دلیل قطعات استفاده شده در داخل دستگاه به خوبی از این روغن بهره برده و طول عمر بالاتری دارند. در ضمن وجود روغن از تاثیر عوامل محیطی روی صفحه نمایش و از خوردگی آن جلوگیری می کند و در نتیجه کیفیت اندازه گیری ها بالاتر است.

برخی از مدل های فشار سنج روغنی

اگر بخواهیم به معروف ترین و شناخته شده ترین فشارسنج موجود در بازار از نوع روغنی اشاره کنیم، بدون‌شک گیج فشار روغنی ویکا محبوبترین آنهاست. شرکت ویکا از لحاظ تولید تجهیزات دقیق و حساس یکی از محبوب ترین برند ها در بازار است. شرکت ویکا با توجه به تغییر محدوده فشار برای فشار سنج های مختلف، مدل های مختلفی برای آنها در نظر گرفته که هم از لحاظ محدوده اندازه گیری فشار، هم از لحاظ اندازه صفحه و هم از لحاظ نحوه اتصال به سیستم با یکدیگر متفاوت هستند.

به عنوان مثال گیج فشار روغنی ویکا مدل ۲۱۳.۵۳ یکی از گزینه هایی است که اندازه صفحه آن شامل گزینه های ۶۳ میلیمتر، ۱۰۰ میلی متر و ۱۶۰ میلیمتر می شود. این ابزار برای اندازه گیری فشار بین ۰ تا ۱۰۰۰ بار مناسب است و برای بدنه آن از برنج استفاده شده است. همین وضعیت در مورد سایر محصولات و برندهای موجود در بازار وجود دارد و در حقیقت شما در جریان انتخاب خود باید همه این فاکتورها را در نظر بگیرید.

اصول اولیه در انتخاب گیج فشار روغنی

حالا با توجه به این توضیحات شما باید به عنوان مشتری باید توانایی تفکیک بین مدل های مختلف را داشته باشید و با توجه به شرایط خود یکی از آنها را انتخاب کنید. به عنوان مثال در خرید گیج فشار روغنی توجه به موارد زیر کمک می‌کند که یک محصول خوب و استاندارد با توجه به کاربرد خود دسترسی پیدا کنید

  • حتما این محدوده فشار قابل اندازه گیری با استفاده از پرشر گیج را بدانید و آستانه تحمل آن را بشناسید
  • با توجه به شرایط محیطی و تاثیر عوامل خورنده روی بدنه پرشر گیج، جنس بدنه آن ها را انتخاب کنید
  • هر کدام از این ابزارها روش نصب متفاوتی دارند که شما با توجه به سیستم خود باید یکی از آنها را انتخاب کنید.
  • اندازه قطر صفحه از این جهت اهمیت دارد که شما می توانید از مسافت دور اطلاعات آن را بخوانید و نیازی به حضور در محل نباشد.
  • اندازه قطر صفحه می تواند باعث محدودیت شما در نصب گیج فشار روغنی باشد و حتماً باید آن را هم در نظر بگیرید.

 علاوه بر این موارد، فاکتورهای فنی و غیر فنی دیگری مانند قیمت گیج فشار روغنی در انتخاب شما تاثیر گذار است و باید در وهله اول به بودجه خود توجه کنید. البته طبیعی است که مسائل فنی در انتخاب دستگاه پررنگ‌تری نقش ممکن را دارد. با این وجود برای مشاوره درباره خرید و فروش گیج روغنی می توانید با ما تماس بگیرید و از اطلاعات فنی کارشناسان ما استفاده کنید.