ترانسمیتر دما روزمونت یکی از محصولات سنجش درجه حرارت در سیستمهای صنعتی و پالایشگاهی و انتقال آن به اتاق کنترل است. این ابزارها به عنوان تجهیزاتی مهم و تأثیرگذار در فرآیندهای صنعتی شناخته می شوند که تاثیر زیادی بر نتیجه کار دارند. در واقع کارشناسان فرایند با کمک تمپرچر ترانسمیتر روزمونت می توانند تشخیص دهند که وضعیت دمایی در پروژه به چه صورت است و چه شرایطی به صورت بهینه برای انجام یک واکنش خاص فراهم شود. شرکت ابزار سنجش آریا نماینده فروش ترانسمیتر دما روزمونت Rosemount در تهران و شهرستان ها می باشد. برای خرید ترانسمیتر دما روزمونت و یا دریافت کاتالوگ و لیست قیمت تمپرچر ترانسمیتر روزمونت با کارشناسان ما در شرکت ابزار سنجش آریا تماس بگیرید.

 

مشخصات فنی ترانسمیتر دما روزمونت

برای آشنایی بهتر با محصول ترانسمیتر دما روزمونت لازم است که کلمه انگلیسی این محصول را در نظر بگیریم. ترانسمیتر از  ترکیب دو کلمه Transfer و Meter گرفته شده است. اصطلاح ترنسفر به معنی انتقال و اصطلاح متر به معنی اندازه گیری و سنجش است. بنابراین به طور کلی این دستگاه را می توان به عنوان ابزاری برای اندازه گیری حرارت و انتقال نتیجه آن به اتاق کنترل در نظر گرفت که ممکن است در مدلهای مختلف با شیوه‌های متفاوتی انجام شود. تمپرچر ترانسمیتر روزمونت دارای مدل های زیادی است که از مهترین و پر فروش ترین مدل های آن می توان به مدل های 3144p و 248 اشاره کرد.

ترانسمیتر دما روزمونت در مدل های مختلفی در بازار موجود است که هر کسی با توجه به شرایط کار خود می تواند از آن استفاده کند. مهمترین ویژگی فنی این تجهیزات استفاده از آلومینیوم و فولاد زنگ نزن یا همان استیل ۳۰۴ برای ساخت بدنه آن است. هم آلومینیوم و هم استیل مقاومت بسیار بالایی در برابر شرایط خورنده دارند و طبیعتاً قرار گرفتن آنها در درجه حرارت بالا نمی توان مشکلی از این لحاظ ایجاد کند. یکی دیگر از محصولات روزمونت در زمینه سنجش دما، سنسور دما روزمونت می باشد.

در ترانسمیتر دما روزمونت از یک سنسور قابلیت تشخیص درجه حرارت با ۷۵ درصد مطابقت با استاندارد تشخیص حرارتی استفاده شده است که عملاً عملکرد آن‌ها را به شکل چشمگیری بهبود بخشیده است. بنابراین می‌توان انتظار داشت که از این ابزار برای محدوده دمایی بین منفی ۲۰ تا ۵۰۰ درجه سانتی گراد استفاده کرد. این محدوده دمایی بسیار وسیعی است و نشان می‌دهد که استفاده از ترانسمیتر در صنایع مختلف هیچ گونه محدودیتی ندارد. یکی از مهمترین دلایل استفاده از ترانسمیتر برند های مختلف در صنعت، اعلام نتایج حرارتی به کمک یک صفحه نمایش است. این صفحه نمایش می تواند دما را به شکل های مختلفی مانند درجه سلسیوس یا درجه فارنهایت گزارش کند. معمولاً شدت جریان خروجی در این دستگاه ها مدل 3144 PT بین ۴ تا ۲۰ میلی آمپر متغیر است. این تغییرات با تبدیل در سیستم ترانسمیتر تبدیل به اعداد قابل نمایش می شوند که به عنوان دمای خروجی گزارش می شوند. برای کالیبره کردن این دستگاه معمولا از هارت 475 استفاده می شود.

از دیگر ویژگی هایی که برای ترانسمیتر دما روزمونت می‌توان در نظر گرفت، قابلیت کالیبره کردن آن با توجه به شرایط فرآیند و تجهیزات است. کارشناسان و مهندسین یک پروژه با توجه به شناختی که روند یک فرایند طی می کند، این امکان را دارند که دستگاه را به شکل های مختلف کالیبره کند. جالب است بدانید که این دستگاه می‌تواند کالیبره خود را به مدت ۵ سال حفظ کند و امکان استفاده از آن به صورت مداوم پروژه وجود دارد. به عنوان قضاوت نهایی، مواد اولیه به کار رفته در ساخت ترانسمیتر روزمونت این شانس را به ما می دهد که در شرایط مختلف از آن استفاده کنیم. از طرف دیگر محدوده دمایی و شدت جریان خروجی آن برای انواع پروژه‌های صنعتی و پالایشگاهی مناسب است. ترانسمیتر فشار روزمونت مانند ترانسمیتر دمای آن دارای دقت بسیاری بالایی می باشد. شرکت ابزار سنجش آریا نمایندگی روزمونت در ایران می باشد.

 از ترانسمیتر دما کجا استفاده میشود؟

به طور کلی ترانسمیتر ها به عنوان ابزار دقیق استفاده می شوند و وظیفه آنها کنترل پارامترها و فاکتورهای مختلف صنعتی است. به عنوان مثال ترانسمیتر دما برای اندازه گیری دما و تغییرات آن در یک فرآیند و پرشر ترانسمیتر برای اندازه گیری و تغییرات فشار استفاده می شود. بنابراین از ترانسمیتر دما می توان در نقش های مختلفی استفاده کرد. برخی از این نقش ها عبارتند از:

  • اندازه گیری و کنترل دما در یک کوره صنعتی یا غیر صنعتی
  • اندازه گیری و کنترل تغییرات دما در اثر واکنش های شیمیایی
  • اندازه گیری و کنترل دما در موتورهای صنعتی برای ایجاد شرایط بهینه
  • اندازه گیری و کنترل دما در سیستم های پایپینگ در فرایندهای صنعتی و پالایشگاهی
  • اندازه گیری و کنترل دما در مخزن های تحت فشار و محل انجام واکنش های شیمیایی
  • اندازه گیری و کنترل دما در دیگ بخار و در بویلر ها.