ترانسمیتر دما ویکا یکی از محصولات سنجش میزان درجه حرارت در سیستم های صنعتی و پالایشگاهی است که از جمله عملکرد های آن انتقال آن به اتاق کنترل است. این ترانسمیترها به عنوان تجهیزاتی مهم و تأثیرگذار در فرآیندهای صنعتی شناخته می شوند که تاثیر زیادی بر نتیجه کار دارند. در واقع کارشناسان فرایند با کمک تمپرچر ترانسمیتر ویکا می توانند تشخیص دهند که وضعیت دمایی در پروژه به چه صورت است و چه شرایطی به صورت بهینه برای انجام یک واکنش خاص باید فراهم شود. شرکت ابزار سنجش آریا نماینده فروش ترانسمیتر دما ویکا Wiki در تهران و شهرستان ها می باشد. برای خرید ترانسمیتر دما ویکا و یا دریافت کاتالوگ و لیست قیمت تمپرچر ترانسمیتر ویکا با کارشناسان ما در فروشگاه ابزار دقیق ابزار سنجش آریا تماس بگیرید.

ترانسمیتر دما ویکا

مشخصات فنی ترانسمیتر دما ویکا

ترانسمیتر دما ویکا برای استفاده در محیط های صنعتی و ماشین سازی طراحی شده است و همچنین در صنعت با دقت بسیار بالایی پردازش ها را انجام داده و در برابر تاثیرات مغناطیسی حفاظت عالی را ارائه می دهد. تمپرچر ترانسمیتر مدل T15 از طریق سیستم پیکربندی WIKA-TT می تواند به راحتی، به سرعت و بسیار واضح تنظیم شود. یکی دیگر از برترین برندهای این محصول، ترانسمیتر دما روزمونت می بشد.

یکی از ویژگی های بسیار خوب ترانسمیتر دما ویکا انتخاب نوع سنسورها است. از دیگر ویژگی های آن می توان به اندازه گیری دقیق و وجود نرم افزاری که امکان علامت دهی خطا را فراهم می کند، اشاره کرد. متعادل سازی و برخی توصیفات نقاط اندازه گیری برای ذخیره سازی سایر امکاناتی است که ترانسمیتر دما ویکا با خود به همراه دارد. همچنین، نرم افزار WIKAsoft-TT مسیری را در جهت عملکرد ذخیره سازی پیشنهاد می دهد که در آن جا پروفایل تمپرچر ترانسمیتر دما ویکا نمایش داده شده و می توان تمامی سنسور های متصل را در آن  بازبینی کرد. شرکت ابزار سنجش آریا نمایندگی ویکا در ایران می باشد.

علاوه بر این، مدل T15 دارای قابلیت نظارت متنوع مانند نظارت بر سنسور های سیم مقاومت،  سنسور تشخیص شکستگی طبق استاندارد NAMUR NE89 و نظارت محدوده ی اندازه گیری است. تمپرچر ترانسمیتر دما ویکا WIKA قابلیت نظارت جامع بر خود را دارد که می توان گفت مهم ترین ویژگی این ترانسمیتر است.

ویژگی ها بارز تمپرچر ترانسمیتر دما

  • این نوع ترانسمیتر دما ویکا برای اتصال به سنسورهای Pt100 و Pt1000 مناسب هستند که می توان آن ها را در اتصالات 2،3 و یا 4 سیم به کار برد.
  • قابلیت استفاده در زنجیر های reed در جریان پتانسیومتر را دارند.
  • تنظیمات آن طبق پیکربندی نرم فزار WIKAsoft-TT و همچنین اتصال برق به همراه اتصال سریع magWIK انجام می شود.
  • پایانه های اتصال آن از بیرون هم قابل دسترسی است.
  • دقت این ترانسمیتر ها  0.1%  می باشد.

زمان پاسخ ترانسمیتر دما ویکا

به طور کلی مدت زمانی که طول می کشد تا ترانسمیتر دما ویکا اولین اندازه گیری دما را انجام دهد، حداکثر 3 ثانیه است ومدت زمانی که برای آماده به کار شدن تمپرچر ترانسمیتر دما ویکا باید سپری شود حداکثر 4 دقیقه است و زمان پاسخ گویی ترانسمیتر 4 ثانیه می باشد. پیکر بندی دمای این دستگاه تنها در حدود 1 ثانیه تا 60 ثانیه طول می کشد. در آخر می توان گفت زمان به روز رسانی اندازه گیری ها برای اتصالات 2 و 4 سیم تقریبا 20 ثانیه است.

از ترانسمیتر دما کجا استفاده میشود؟

به طور کلی ترانسمیتر ها به عنوان ابزار دقیق استفاده می شوند و وظیفه آنها کنترل پارامترها و فاکتورهای مختلف صنعتی است. به عنوان مثال ترانسمیتر دما برای اندازه گیری دما و تغییرات آن در یک فرآیند و ترانسمیتر فشار برای اندازه گیری و تغییرات فشار استفاده می شود. بنابراین از تمپرچر ترانسمیتر می توان در نقش های مختلفی استفاده کرد. برخی از این نقش ها عبارتند از:

  • اندازه گیری و کنترل دما در یک کوره صنعتی یا غیر صنعتی
  • اندازه گیری و کنترل تغییرات دما در اثر واکنش های شیمیایی
  • اندازه گیری و کنترل دما در موتورهای صنعتی برای ایجاد شرایط بهینه
  • اندازه گیری و کنترل دما در سیستم های پایپینگ در فرایندهای صنعتی و پالایشگاهی
  • اندازه گیری و کنترل دما در مخزن های تحت فشار و محل انجام واکنش های شیمیایی
  • اندازه گیری و کنترل دما در دیگ بخار و در بویلر ها.