برند یوکوگاوا در زمینه تولید تجهیزات ابزار دقیق تبدیل به یک برند معروف شده و در بین محصولات آنها ترانسمیتر سطح یوکوگاوا یکی از بهترین محصولات بازار است. لول ترانسمیتر ها از شیوه های مختلفی برای اندازه گیری سطح بهره می برند و به همین دلیل ما با سری های متفاوتی از آنها مواجه هستیم. بنابراین علاوه بر اینکه باید برند تولید کننده محصولات را در نظر بگیریم، شرایط دیگری مانند روش اندازه گیری سطح سیالات و نوع متریال به کار رفته در بدنه آنها را هم در نظر داشته باشیم. با توجه به اینکه درصد بالایی از لول ترانسمیتر های موجود در بازار از نوع ترانسمیتر سطح یوکوگاوا هستند، در اینجا معرفی کاملی از آنها خواهیم داشت و به دو سری متفاوت از آنها اشاره می کنیم. شرکت ابزار سنجش آریا نماینده فروش لول ترانسمیتر یوکوگاوا در تهران و شهرستان ها می باشد. برای خرید لول ترانسمیتر یوکوگاوا Yokogawa و یا دریافت کاتالوگ و لیست قیمت ترانسمیتر سطح یوکوگاوا با کارشناسان ما در شرکت ابزار سنجش آریا تماس بگیرید.

معرفی کلی ترانسمیتر سطح یوکوگاوا

ترانسمیتر سطح یوکوگاوا ابزاری برای اندازه گیری سطح سیال و انتقال نتایج آن به اتاق کنترل و تکنسین سیستم است که توسط شرکت ژاپنی یوکوگاوا تولید شده و در بازار ایران هم وجود دارد. شاید پیدا کردن نمایندگی رسمی یوکوگاوا در ایران سخت باشد، اما ما در گروه ابزار سنجش آریا به عنوان نمایندگی تجهیزات ابزار دقیق یوکوگاوا امکان دسترسی شما را به لول ترانسمیتر یوکوگاوا را هم فراهم آورده ایم.

 مدل ها و سریال های مختلفی از ترانسمیتر سطح یوکوگاوا در بازار وجود دارد که وجه تمایز آنها، روش های مختلف اندازه گیری سطح است. در حقیقت ترانسمیترهای سطح بر مبنای اصول مغناطیسی، اصول رادیو فرکانسی، اصول راداری، حرکت مکانیکی شناور و موارد مشابه آنها طراحی شده اند. بنابراین هر کدام از آنها با شیوه متفاوتی برای اندازه گیری سطح استفاده می شود. البته در برخی موارد هم ممکن است از معیارهای دیگری مانند اختلاف فشار هم برای اندازه گیری سطح استفاده شود که در مورد برخی از مدل‌های ترانسمیتر سطح یوکوگاوا هم دیده می شود.

نحوه عملکرد لول ترانسمیتر یوکوگاوا

چیزی که از یک ترانسمیتر سطح انتظار می رود این است که بتواند سطح یک سیال را اندازه گیری می کند و این اندازه گیری را در  قالب داده های قابل محاسبه ارائه دهد. حالا ممکن است این سطح سنجی با استفاده از ابزارهای مکانیکی مانند یک شناور انجام شود، یا از امواج رادیو فرکانسی و امواج راداری برای کنترل سیال استفاده شود. در هر صورت باید تغییر سطح سیال با توجه به یک معیار مشخص و استاندارد اندازه گیری شود.

نحوه عمل کرده ترانسمیتر سطح یوکوگاوا با توجه به نوع ترانسمیتر و سری آن متفاوت است. به عنوان مثال، در ترانسمیترهای راداری و رادیو فرکانسی، ابتدا امواج به سمت سطح سیال فرستاده می شود و تحلیل سرعت رفت و برگشت امواج توسط یک دستگاه خاص، به عنوان سطح سیار گزارش می شود. این در حالی است که برای سیالات رسانا و هادی الکتریک، از روش خازنی استفاده می شود که سیال و مخزن تبدیل به یک خازن شده و از محاسبات فاراده برای اندازه گیری سطح استفاده می شود. روش اندازه گیری فیزیکی هم شامل قرار دادن یک شناور بر روی سیال و تغییر موقعیت مکانی آن نسبت به یک موقعیت استاندارد است.

انواع ترانسمیترهای سطح یوکوگاوا

 مدلهای مختلفی از ترانسمیتر سطح یوکوگاوا تولید شده است که در هر کدام از آنها از اصول خاصی برای اندازه گیری سطح استفاده شده است. اما شرکت یوکوگاوا همه آنها را در دو سری جداگانه قرار داده و هر کدام از این سری ها چند زیر مجموعه دارند. اتفاقاً شرایط و ویژگی هر دسته از این محصولات با یکدیگر متفاوت است که در ادامه بیشتر به آنها خواهیم پرداخت:

ترانسمیتر سطح سری EJA

این گروه از لول ترانسمیتر یوکوگاوا شامل مدل‌هایی مانند 210E و 110E ومدلهای دیگر می‌شود که برخی از آنها بر مبنای فشار تفاضلی و برخی نیز بر مبنای تغییر یک دیافراگم نفوذ ناپذیر طراحی شدند. این گروه از لحاظ  به کار رفته در بدنه از جمله محصولات مقاوم در برابر شرایط خورنده و شرایط سخت محیطی محسوب می‌شود که می‌توان از آنها در پالایشگاه ها و در شرایط خورنده استفاده کرد.

ترانسمیتر سطح EJX

تنوع این گروه از ترانسمیتر سطح یوکوگاوا همانند مدل های قبلی است که می توان به مواردی مانند 210A و 110A اشاره کرد. این دسته از ترانسمیترها با روش‌های سنتی و برمبنای اتصال از پشت و موازی قابل استفاده هستند و ظرفیت فشار آنها با توجه به نوع دستگاه و اندازه آنها متغیر است. 

خرید ترانسمیتر سطح یوکوگاوا

فاکتورهای مختلفی را می‌توان به عنوان معیارهای تاثیرگذار در خرید لول ترانسمیتر یوکوگاوا در نظر گرفته هر کدام از آنها به شکل های مختلفی بر انتخاب نهایی ما تاثیر گذار هستند. در ساده ترین حالت ممکن، متریال به کار گرفته شده در بدنه خارجی لول ترانسمیتر مشخص می‌کند که ما امکان استفاده از محصول در چه شرایطی را داریم. در هر صورت سیالی که قرار است به سطح آن اندازه بگیریم ممکن است یک سیال رسانا یا یک سیال خورنده باشد که تاثیر مستقیمی بر روی دوام و استحکام مکانیکی لول ترانسمیتر دارد.

از طرف دیگر انتخاب ترانسمیتر سطح یوکوگاوا باید با توجه به نوع کاربرد آنها هم صورت گیرد. در برخی موارد و در مخزن هایی با اندازه محدود امکان استفاده از ترانسمیتر های مکانیکی و شناور ها وجود دارد. اما در برخی موارد، ممکن است شرایط سیال اجازه استفاده از این ترانسمیتر ها را به ما ندهد و مجبور شویم که از گزینه‌های دیگر مانند ترانسمیتر سطح الکترومغناطیسی و ترانسمیتر سطح رادیویی بهره ببریم. در حالتی که سیال مورد نظر ما رسانا باشد، می توانیم آنها را به کمک ترانسمیتر سطح خازنی بررسی کنیم و نتیجه را برای سطح آن در نظر بگیریم.

 قیمت لول ترانسمیتر یوکوگاوا

 علاوه بر مدل های مختلفی که برای همه ترانسمیترهای سطح وجود دارد، شرکت یوکوگاوا دو سری کلی برای محصولات خود در نظر گرفته که مدل های مختلف به عنوان زیر لایه آنها قرار می گیرند. این تنوع در محصول باعث می شود که قیمت این محصولات بسیار بالا و متغیر باشد و امکان مشخص کردن یک قیمت خاص برای آنها وجود نداشته باشد. ضمن اینکه نباید فراموش کنیم که این ترانسمیترها وارداتی هستند و قیمت ترانسمیتر سطح یوکوگاوا تحت تاثیر تغییرات نرخ ارز و شرایط واردات هم قرار میگیرد.