زمانی که بحث استفاده از چندین و چند مدل گیج فشار و فشار سنج در پروژه‌های مختلف مطرح می‌شود، طبیعتاً نیاز به یک دستگاه مرجع داریم که تست گیج فشار این نقش را بازی می‌کند. در حقیقت این دستگاه نسبت به گیج های معمولی چند تفاوت جزئی دارد و به همین دلیل می تواند نقش یک دستگاه شاهد یا یک دستگاه مرجع را بازی کند. این موضوع باعث می‌شود که این دستگاه نقش مهمی در اندازه گیری و سنجش فشار داشته باشد و برای کنترل سیستم های دقیق انتخاب شود.

با توجه به حساسیتی که در مورد خرید تست گیج فشار وجود دارد در این مطلب به معرفی آن خواهیم پرداخت و به سه مورد از برندهای معروف آنها در بازار اشاره می کنیم که می‌تواند انتخاب مطلوبی برای شما باشد. شرکت ابزار سنجش آریا نماینده فروش تست پرشر گیج برندهای ویکا، آشکرافت، مدکو و دیگر برندها در تهران و شهرستان ها می باشد. برای خرید پرشر گیج تست و یا دریافت کاتالوگ و لیست قیمت تست گیج فشار با کارشناسان ما در شرکت ابزار سنجش آریا تماس بگیرید.

تست گیج دیجیتالی مدکو MDG20

31,489,000تومان
  • گارانتی یکساله تعویض
  • قابلیت راستی ازمایی اصالت کالا از طریق شماره سریال کالا از سایت سازنده
  • داخل وندور لیست بلند شرکت نفت
  • دارای پیچ تنظیم نقطه صفر بر روی صفحه
  • دارای Thin Film برای تحمل فشار و شوک
  • قیمت ثبت شده برای صفحه 6 سانت ، رنج 10 بار است

 

تست گیج فشار چیست و چگونه عمل می کند؟

تست گیج فشار در حقیقت همان دستگاه گیج فشار است که دقت آن در اندازه گیری و کنترل فشار بسیار بیشتر است و به همین دلیل به عنوان یک مرجع برای سایر دستگاه ها به کار گرفته می شود. از این دستگاه برای مقایسه مقدار فشار اندازه گیری شده توسط دستگاه های فشار سنج و گیج فشار یا مانومتر با فشار واقعی دقیق به دست آمده استفاده می‌شود و به همین دلیل می تواند یک کالیبراتور و تصحیح کننده دستگاههای فشارسنج باشد.

با توجه به اینکه تست گیج فشار یک دستگاه مرجع برای سنجش کیفیت کار سایر دستگاه‌هاست، توانایی آن در اندازه گیری دقیق فشار و دقت آن بسیار مهم است. بنابراین از لحاظ عملکرد همان گیج فشار است و از همان سیستم دیافراگمی یا سیستم های دیگر فشنگی بهره می‌برد. با این تفاوت که فشار اندازه گیری شده توسط دستگاه به صورت داده های دیجیتال و بسیار دقیق نشان داده می شود و کار مهندسین را برای کنترل یک سیستم راحت میکند.

تست گیج فشار

برندهای معتبر تست گیج فشار

حالا اگر شما قصد خرید تست گیج فشار را داشته باشید طبیعتاً باید برندهای موجود در بازار را ببینید و مشخصات محصولات آنها را مطالعه کنید تا متوجه شوید که کدام یک از آنها با نیاز شما همخوانی دارد. اگرچه ممکن است برخی برندهای ناشناس یا چینی در بازار وجود داشته باشد اما توصیه ما این است که به سراغ یکی از سه محصول زیر بروید:

 تست گیج فشار ویکا

با توجه به کیفیتی که از محصولات برند ویکا در تولید تجهیزات ابزار دقیق سراغ داریم طبیعی است که کیفیت این محصول هم در سطح مطلوب و قابل قبولی باشد. در مورد این محصول می توانیم به اندازه صفحه ۱۶۰ میلیمتر و همچنین دقت درجه‌بندی تا یک چهارم اشاره کنیم که طبیعتاً کیفیت اندازه گیری آن برای بسیاری از کاربردهای ما مناسب است. به عنوان مثال مدل CPG500 از محصولات ویکا می تواند یکی از بهترین انتخاب ها برای کالیبراسیون دستگاه های مورد استفاده در آزمایشگاه های حساس باشد که فشار بین ۰ تا ۱۴۰۰ بار را تحت پوشش خود قرار می دهد. البته مدل های دیگری از تست گیج فشار ویکا هم وجود دارد که شرایط استفاده و ویژگی‌های فنی هرکدام از آنها متفاوت است.

تست گیج فشار اشکرافت

برند اشکرافت یکی دیگر از برند های آلمانی در تولید تجهیزات ابزار دقیق است که این دستگاه را هم با کیفیت مطلوبی ساخته و به عنوان یکی از محصولات دیجیتالی در بازار شناخته می شود. دستگاه تولیدی اشکرافت در ۹ واحد و مقدار اندازه گیری قابل استفاده بوده و مقاومت شیمیایی بسیار بالایی دارد. دقت بالا و استفاده از یک سنسور تمام استیل و امکان پوشش فشار بین منفی یک تا ۱۴۰۰ بار از دیگر ویژگیهای تست گیج فشار اشکرافت است که آن را به یک محصول محبوب در بازار تبدیل کرده است. بنابراین این دستگاه را می‌توان در صنایع بسیار حساس و در شرایط خورنده به کار گرفت که نگرانی در مورد آن وجود ندارد و از لحاظ کیفی هم شرایط ساخت مطلوبی دارد.

 تست گیج فشار مدکو

اگرچه این برند نسبت به دو برند فوق کمتر شناخته شده و کمتر اسم آن را در مورد تجهیزات ابزار دقیق شناخته ایم، اما تجربه ما نشان می دهد که کیفیت محصولات تولیدی آنها در سطح بسیار خوب و قابل اطمینان است. دستگاه های تولیدی این شرکت دیجیتالی هستند از جمله معروف ترین مدلهای آنها می‌توان به تست گیج فشار مدکو مدل MDG-20 اشاره کرد. در ساخت بدنه این دستگاه از استیل ۳۱۶ استفاده شده و محصول تولیدی کشور کانادا می باشد. این ویژگی های جالب در کنار خروجی بین ۴ تا ۲۰ میلی آمپر و همچنین قابلیت ضد انفجار به همراه استفاده از به روزترین تکنولوژی های روز جهان باعث شده که تست گیج فشار مدکو یک انتخاب ایده آل برای صنایع دقیق و حساس باشد.

 قبل از انتخاب دستگاه به این موارد توجه داشته باشید

اگر چه دستگاه تست گیج فشار یک دستگاه بسیار دقیق و کارآمد در حوزه‌های مختلف است اما دقت بالای آن باعث شده که یک وسیله گران‌قیمت بوده و خرید آن هزینه زیادی داشته باشد. به همین دلیل معمولا در پروژه های مختلف به عنوان یک دستگاه مستقل و مجزا به کار گرفته نمی‌شود و اغلب به عنوان یک کالیبراتور و مرجع برای کنترل عملکرد سایر دستگاه ها ست. این ویژگی باعث شده که در صنایع نظامی و صنایع پزشکی و در حوزه‌هایی که دقت بسیار بالایی نیاز دارند از این دستگاه استفاده شود. نکته مهم دیگری که در هنگام خرید تست گیج فشار باید به آن توجه کنید این است که طراحی و ساخت آن با هدف گذاری شما همخوانی داشته باشد. در هر صورت این دستگاه ها مانند یک گیج فشار معمولی محدوده مشخصی برای اندازه‌گیری فشار دارند و در این محدوده بهترین کیفیت و دقت را از خود نشان می دهند. پس دستگاه را با توجه به نیاز خود انتخاب کنید.

 در نهایت شرایط فیزیکی مانند مواد به کار رفته در ساخت بدنه و همچنین دیجیتال یا عقربه ای بودن دستگاه معیار دیگری است که هنگام انتخاب محصول باید به آن توجه کنید و معیار قضاوت خود قرار دهید. حالا اگر در هر مرحله از انتخاب خود دچار مشکل شدید و نتوانستید دستگاه مناسب را انتخاب کنید با کارشناسان و پشتیبانان ما تماس بگیرید.