سنسور دما نقش بسیار مهمی را در بسیاری از برنامه های کاربردی ایفا می کند. برای مثال نگهداری و حفظ درجه حرارت برای تجهیزات خاصی که برای ساخت مواد مخدر،مایعات گرم یا تمیز کردن تجهیزات دیگر مورد استفاده قرار می گیرد امری بسیار ضروری است. برای برنامه هایی از این قبیل پاسخ گویی ئ همینطور دقت مدار تشخیصی برای کنترل کیفیت امری بسیار حیاتی است.  شرکت ابزار سنجش آریا نماینده فروش سنسور دما روزمونت ROSEMOUNT در تهران و شهرستان ها می باشد. برای خرید سنسور دما روزمونت و یا دریافت کاتالوگ و لیست قیمت سنسور دما روزمونت با کارشناسان ما در شرکت ابزار سنجش آریا تماس بگیرید.

سنسور دما روزمونت

مشخصات فنی سنسور دما روزمونت ROSEMOUNT

سنسور های دما برای اندازه گیری میزان دما در محیط استفاده می شود.سنسور دما روزمونت را می توان به طور کلی به دو دسته تماسی و غیر تماسی تقسیم کرد که در زیر به توضیح هر یک می پردازیم. شرکت ابزار سنجش آریا نمایندگی روزمونت در ایران می باشد.

سنسور تماسی

روش سنسور دما روزمونت تماسی یا contact sensor به این صورت است که در واقع برای اندازه گیری دمای محیط دمای خود را اندازه گیری می کند. با قرار گرفتن سنسرو دما در محیز تحت اندازه گیری و یا حتی تماس این سنسور دما به شی تحت کنترل تعادل گرمایی بین سنسرو و محیط ایجاد می شود و لازم به ذکر است که در این حالت جریان گرما یا Heat Flow بین محیط و سنسور وجود ندارد.

سنسور غیر تماسی

در سنسور دما روزمونت غیر تماسی آنچه سنجیده می شود توان حرارتی مادون قرمز یا نوری متصاعد شده ای است که از یک سطح ( یا جسم) با مساحت (یا حجم) مشخص یا قابل محاسبه دریافت می گردد. دو نوع سنسور تماسی و یا غیر تماسی که شرح داده شد را می توان به سه گروه سنسور الکترومکانیکی، مقاومت و الکترونیک تقسیم کرد. سنسور دما روزمونت یکی از بهترین برند ها در تولید سنسور های دمایی از قبیل pt100 , pt1000و ترموکوپل … است

سنسور دما روزمونت به عنوان یک حسگر مقاوم در برابر دما (RTD)است و کار سنجش دما را با دارا بودن استاندارد Pt-100 انجام می دهد. سنسور دما روزمونت RTD  دستگاهی شامل یک  یا دو عنصر است که بر طبقIEC 751طراحی شده و قادر به پوشش طیف گسترده ای از دما است. این سنسور دما مقاومت بسیار بالایی دربرابر ارتعاش دارد و همچنین سرهای اتصال آن قابلیت نصب و جایگزینی سریعی را دارند.

ویژگی های سنسور دما روزمونت ROSEMOUNT

  • این سنسور دما روزمونت استاندارد مطابق با IEC 751 با طراحی یک یا دو عضوی عملکرد انعطاف پذیر و قابل اطمینان را ارائه می دهد.
  • سنسور ارتجاعی برنامه های صنعتی با لرزش بالا را تحمل می کند.
  • سری های اتصال به روشDIN  امکان نصب و جایگزینی سریع را فراهم می کند.
  • سنسور دمای روزمونت محدوده وسیعی از دماها از 320- تا 1112درجه فارنهایت ( –196 تا 600 درجه سانتی گراد ) را برای خواسته های گوناگون پوشش می دهد.
  • انسداد انتهایی و آداپتورهای فنری سنسور دما روزمونت پیکربندی نصب یکپارچه و از راه دور را امکان پذیر می سازد.
  • ثابت های Callendar-Van Dusen را برای تطبیق سنسور-ترانسمیتر ممکن کرده و بالاترین سطح دقت را تأمین می کند.
  • گزینه برای مونتاژ ترموول، حفاظت را در محیط های خوردنده افزایش می دهد.
  • برای رسیدن به 50 درصد واکنش سنسور حداکثر 9 ثانیه زمان لازم است.