شرکت ابزار سنجش آریا ارائه دهنده انواع مختلف ابزار دقیق بوده و انواع مختلف آن را با بهترین کیفیت در اختیار مشتریان قرار می دهد. گیج فشار استیل که به آن پرشر گیج استیل نیز می گویند، یکی از بهترین گزینه ها برای محیط هایی است که شرایط مرطوب داشته و یا با مواد اسیدی و خورنده سر و کار دارند. به طور کلی می توان گفت آلیاژی که از جنس استیل است، یکی از بهترین و مقاوم ترین آلیاژها در صنعت بوده و در شرایط محیطی سخت بسیار ماندگار و کارآمد است. گیج فشار استیل در اکثر مواقع برای مواد خورنده و همچنین سیال ها مورد استفاده قرار می گیرد. گیج فشار استیل همچنین برای مواردی مانند صنایع پتروشیمی و گاز، دیگ های بخار، صنایع دارویی و غذایی و حتی استریل استفاده می شود. این گیج حتی در صنایعی که با دمای بالا و فشار های سنگین  مواجه هستند نیز کاربرد بسیار زیادی دارد. شرکت ابزار سنجش آریا نماینده فروش پرشر گیج استنلس استیل Stainless Steel برندهای ویکا، پرشر گیج ایندومارت و دیگر برندها در تهران و شهرستان ها می باشد. برای خرید اینترنتی پرشر گیج استیل و یا دریافت کاتالوگ و لیست قیمت مانومتر تمام استیل با کارشناسان ما در شرکت ابزار سنجش آریا تماس بگیرید.

گیج فشار استیل

کاربرد گیج فشار استیل

پرشر گیج استیل، بدنه ایی از جنس استیل داشته و دارای یک قاب باز شو می باشد. این گیج می تواند تا دمای 90 درجه سانتی گراد را تحمل کند. گیج فشار استیل از ایمنی زیادی برخوردار است و می توان گفت این گیج، یکی از بهترین انواع ابزار دقیق است. گیج فشار استیل کاربرد زیادی در صنایع دارد و در سیستم های پزشکی، سیستم های هیدرولیک، سیستم های لوله کشی و گرمایش، پمپ های آب، سیستم های مربوط به گردش آب، خطوط تحت فشار و همچنین رگولاتورهای هوا مورد استفاده قرار می گیرد.

گیج های فشار استیل عمودی، 100mm  بوده در نقاطی استفاده می شوند که لرزش داشته و فشار دینامیکی بالا است. گیج های فشار بوردونی برای سیالات مایع و گاز مناسب هستند. در سیالاتی که خورنده نیستند و یا می توان آنها را با اتصالات آلیاژ مسی ترکیب کرد نیز می توان از این گیج ها استفاده کرد.

 


گیج فشار چیست؟

دستگاه گیج فشار نوعی ابزار سنجش برای اندازه گیری فشار است که در محیط های صنعتی برای سنجش و اندازه گیری فشار مورد استفاده قرار می گیرد. به طور کلی می توان گفت گیج فشار ابزاری برای اندازه گیری مقدار فشار سیالات می باشد و در سیستم های لوله کشی برای سنجش فشار وارده، مورد استفاده قرار می گیرد. دستگاه های گیج فشار مجهز به فشار سنج هستند  در صورتی مجهز به فشار سنج دقیق نباشند، با افزایش ناگهانی فشار مشکلات زیادی به وجود می آید. مهمترین مزیت استفاده از دستگاه گیج فشار این است که سیستم هیدرولیک دچار تغییرات ناشی از فشار و همچنین دچار نشتی نمی شود. دستگاه های گیج فشار دارای به یک حسگر و یک نشانگر هستند و اگر تغییری در این دو ایجاد شود عددی به دست می آید که نشان دهنده تغییرات ناشی از فشار است. عدم استفاده از دستگاه گیج فشار موجب اختلال شده و در نتیجه سیستم های قدرت مایع  نمی توانند به درستی کار کنند. سیستم هیدرولیک این دستگاه به گونه ایی طراحی شده که قابلیت کار کردن در مجموعه ایی از دامنه های فشار را دارد.  محل نصب گیج های فشار هیدرولیک، در بیشتر مواقع نزدیک به ورودی فشار پمپ می باشد اما قابلیت نصب در قسمت های دیگر دستگاه مانند زیر شیر کاهش دهنده فشار را نیز دارند.

روش کار گیج فشار

گیج های فشار در سیستم هایی که فشار مایع دارند استفاده می شوند و با توجه به پیشرفت روز افزون تکنولوژی طرح های جدید تری از این گیج های فشار در حال عرضه به بازار ابزار دقیق است. به طور کلی گیج های فشاری که توسط اتصلات فشار هیدرولیکی طراحی می شوند، ز ایجاد نشتی در سیستم جلوگیری می کنند. گیج های فشاری که دیجیتال هستند، سیستم عامل های دقیق تری داشته و به راحتی تنطیم می شوند و به همین دلیل می توانند نشتی هایی ایجاد شده در  اثر فشار همچنین سایر پارامترها مانند گشتاور، نیرو، سختی و بار را به درستی مورد سنجش و اندازه گیری قرار دهند.

گیج های فشار هیدرولیک بر اساس متریالی که در آنها به کار رفته و همچنین با توجه به نوع استایلشان، می توانند دامنه های فشار مختلفی را تحمل کنند. با توجه به این موضوع، متریال و استایل به کار رفته در گیج های فشار، نقش اساسی و مهمی در عملکرد آن دارد ویکی ازمهمترین عوامل به حساب می آید. یکی از مهمترین استایل های گیج فشار، گیج تفاضلی و گیج لوله بوردون می باشد. لوله های بوردون این توانایی را دارند که فشار را گرفته و سپس آن را تبدیل به انرژی مکانیکی کنند. انرژی به وجود آمده باعث حرکت صفحه ایی در گیج می شود و سپس فشار موجود در سیستم را نشان می دهند. گیج های لوله بوردون در حال حاضر یکی از پرمصرف ترین و متداول ترین انواع گیج ها بوده و تنطیمات مختلفی از جمله دورانی، منحنی و مارپیچ دارند مواد تشکیل دهنده لوله و همچنین اندازه و استایل آن، بر اساس دامنه فشار دچار تغییر می شود. همچنین زمانی که فشار افزایش پیدا می کند، در قسمت تقاطعی لوله ها تغییراتی به وجود می آید. به طور ساده می توان گفت هنگامی که فشار گیج افزایش پیدا می کند، بخش تقاطعی لوله ها  تغییر شکل داده و از شکل بیضی به حات دایره تغییر شکل می دهند.

لوله بوردون متشکل از یک لوله نیم دایره مسطح و فلزی بوده و عملکرد آن بسیار ساده است. این لوله مکانیزم اهرمی بسیار حساسی دارد و می تواند به طور ثابت در جای خودش قرار بگیرد. هنگامی که فشار در لوله زیاد می شود، فشار مایع نیز موجب صاف شدن لوله منحنی شده و در نتیجه لوله از اهرم دور می شود و با توجه به این که بر روی عقربه صفحه نمایش قرار دارد، فشار ورودی مایع به طور واضح نشان داده می شود. به طور کلی می توان گفت لوله های بوردون نقش بسیار مهی در سنجش فشار دارند زمانی که به لوله بوردون فشار وارد می شود، لوله انعطاف پذیرتر می شود و در این صورت می توان عدد به دست آمده را مشاهده کرد. گیج فشار در صنایع مختلف و پالایشگاه ها نقش بسیار مهمی دارد و مانع از رخ دادن بسیاری از حوادث می شود. فشار نقش مهمی در واکنش های شیمیایی دارد و با تغییر آن بسیاری از واکنش های شیمیایی دچار تغییر می شود.