گیج های فشار از سری تجهیزات ابزار دقیق هستند که نقش مهمی در سیستم های تصفیه آب خانگی و نیمه صنعتی دارند و وجود آنها امری ضروری محسوب می شود. گیج های فشار باید به صورت دیجیتال یا آنالوگ، فشار موجود در سیال را اندازه گیری کنند. گیج های فشار به نوع روغنی و خشک تقسیم می شوند. یکی از بزرگ ترین تفاوت ها بین گیج فشار خشک و گیج فشار روغنی، مایع روغنی شکل است که درون گیج وجود دارد. در گیج های روغنی از ماده ایی به نام گلیسیرین استفاده می شود در حالی در گیج های خشک این ماده مورد استفاده قرار نمی گیرد. گلیسیرین به خاطر شفافیتی که دارد در دستگاه گیج فشار روغنی استفاده می شود. یکی دیگر از تفاوت های این دو گیج در قیمت آن است. به طور کلی می توان گفت گیج های فشار خشک در مقایسه با گیج های فشار روغنی ارزان تر بوده و مقرون به صرفه تر می باشند. شرکت ابزار سنجش آریا نماینده فروش گیج فشار خشک استنلس استیل برندهای ویکا، پرشر گیج ایندومارت و دیگر برندها در تهران و شهرستان ها می باشد. برای خرید اینترنتی پرشر گیج خشک و یا دریافت کاتالوگ و لیست قیمت مانومتر خشک با کارشناسان ما در شرکت ابزار سنجش آریا تماس بگیرید.

ویژگی های گیج فشار خشک

گیج فشار خشک یکی از رایج ترین فشار سنج ها است که در پروژه های تاسیساتی و صنعتی از آن استفاده می شود. درون گیج فشار خشک خالی بوده و عقربه نمایشگرش، فشار سیال را به ما نشان می دهد. دستگاه های فشار سنج خشک به خاطر لرزش دستگاه های مکانیکی و همچنین لوله هایی که به آنها متصل است، همیشه ارتعاش دارند در نتیجه عقربه های فشار هم در اثر لرزش دچار ارتعاش شده و قادر نیستند عدد دقیقی از فشار سیال نشان دهند. گیج فشار خشک FG وسیله ایی برای اندازه گیری فشار بوده و در واحدهای صنعتی اهمیت ویژه ایی دارد. اندازه گیری فشار تا حدی مهم است که برای اندازه گیری آن باید از تجهیزات بسیار دقیق استفاده کرد.

گیج های فشار در جنس های مختلفی طراحی و ساخته می شوند. به طور کلی بدنه گیج های فشار از استیل، آلمینیوم یا کروم ساخته می شود. جنس بدنه گیج های فشار خشک معمولاً از آلمینیوم بوده و در بیشتر موارد رنگ آن مشکی است در حالی که گیج های روغنی اغلب از پورت برنجی ساخته شده و بدنه آن آب کوروم استیل است. یکی از نکات قابل توجه در مورد گیج های فشار این است که لنر یا صفحه آنها معمولاً جنسی متفاوت داشته و برای ساخت آنها از شیشه یا طلق استفاده می شود.

گیج فشار خشک

گیج فشار چیست؟

گیج فشار نوعی دستگاهی صنعتی برای اندازه گیری فشار است که در سیستم های لوله کشی و مخازن مورد استفاده قرار می گیرد.عملکرد گیج های فشار شبیه به عقربه های ساعت بوده و عقربه ها با توجه به نوع و اندازه فشار حرکت می کنند. گیج فشار برای تنظیم فشار مایع در ماشین آلاتی که با قدرت مایع کار می کنند نیز استفاده می شود. بدون استفاده از گیج فشار،سیستم های قدرت مایع نمی توانند به درستی کار خود را انجام دهند و با مشکلات زیادی مواجه می شوند. به طور کلی می توان گفت گیج فشار دستگاهی برای اندازه گیری فشار در یک سیستم بوده و عدد حاصل از فشار را به صورت داده های دیجیتال و آنالوگ نشان می دهد. دستگاه های گیج فشار شامل یک نشانگر و یک حسگر بوده و هر گونه تغییراتی که در فشار ایجاد شود، توسط این دو نمایش داده می شود.

گیج های فشار و گیج های اختلاف فشار عملکرد تقریباً یکسانی دارند . گیج اختلاف فشار می تواند اختلاف بین دو نقطه را به طور دقیق نشان دهد. این دستگاه برای اندازه گیری فشار از پرشر گیج استفاده می کند. گیج فشار کاربردهای زیادی در صنایع مختلف داشته و نقش بسیار مهمی ایفا می کند. با توجه به این که اندازه گیری فشار در سیستم های صنعتی از اهمیت بالایی برخوردار است، استفاده از ابزارهایی از جمله گیج فشار، می تواند نقش بسیار مهمی در کنترل سیستم های مختلف داشته باشد. گیج فشار یکی از مهمترین انواع ابزار دقیق بوده و برای اندازه گیری میزان فشار سیالات در سیستم های لوله کشی از این دستگاه استفاده می شود. گیج های فشار مجهز به یک فشار سنج دقیق هستند تا بتوانند فشار را به طور دقیق اندازه گیری کنند در غیر این صورت و در صورت عدم استفاده از فشار سنج، اگر فشار دستگاه به طور ناگهانی افزایش پیدا کند، سیستم این دستگاه با مشکلات زیادی مواجه شده و ممکن است خسارت های زیادی به دستگاه وارد کند. به خاطر وجود دستگاه گیج فشار، سیستم هیدرولیک دیگر دچار مشکلاتی از جمله نشتی و همچنین تغییرات ناشی از فشار نخواهند شد. این دستگاه به خاطر داشتن یک حسگر و یک نشانگر، می تواند هر گونه تغییری را به طور دقیق نشان دهد. عددی که از این تغییرات حاصل می شود، نشان دهنده تغییراتی است که در فشار به وجود آمده است.

گیج های فشار که به پرشر گیج نیز معروف هستند، در واقع نوعی ابزار دقیق برای اندازه گیری فشار در محیط های صنعتی هستند و از روش ویژه ایی برای اندازه گیری و سنجش فشار استفاده می کنند. گیج های فشار در صنایع مختلف و همچنین در پالایشگاه ها نقش مهمی داشته و مانع از رخ دادن بسیاری از حوادث می شوند. گیج های فشار در انواع مختلفی از جمله دیجیتال، عقربه ایی، دیافراگمی، برنجی و استیل تولید و طراحی می شوند. فشار یکی از عوامل مهم و موثر بر واکنش های شیمیایی بوده و تغییراتی که در آن ایجاد می شود، در سرعت واکنش نیز تاثیر می گذارد. در نتیجه موضوع سنجش فشار، در صنعت و واکنش های شیمیایی یکی از موضوعات مهم و ضروری محسوب می شود.

از دستگاه گیج فشار در سیستم های پنوماتیک و هوای فشرده نیز استفاده می شود زیرا فشار در بخش های زیادی از سیستم اندازه گیری می شود. گیج های فشار مدت های زیادی است که در سیستم هایی که فشار مایع دارند، کار می کنند. به طور کلی می توان گفت گیج های فشار با توجه به اتصالات فشار هیدرولیک طراحی می شوند و از بروز هر گونه نشتی در سیستم جلوگیری می کنند. گیج های فشار در سیستم های مختلف و نقاط مختلفی از جهان نصب می شود. از آن جایی که مرجع فشار در این تجهیزات فشار، محیط آن فرآیند است بنابراین هر گونه گیج فشار می تواند در سیستم های متفاوتی استفاده شود.