سوئیچ جریان ایندومارت دستگاهی برای نظارت و کنترل جریان سیالات است. کارکرد این دستگاه به این صورت است که سیگنالی را به دستگاه دیگری مثل پمپ برای روشن یا خاموش شدن، با توجه به جریان اندازه گیری شده ارسال می کند. سوئیچ جریان ایندومارت که کار کنترل جریان را به عهده دارد با نام فلو سوئیچ Flow Switch نیز شناخته شده است. از سوئیچ جریان در کنترل و مانیتورینگ جریان سیالات در سیستم های لوله کشی صنایع مختلف می توان استفاده کرد. شرکت ابزار سنجش آریا نماینده فروش فلو سوئیچ برند ایندومارت INDUMART در تهران و شهرستان ها می باشد. برای خرید فلو سوئیچ Flow Switch و یا دریافت کاتالوگ و لیست قیمت سوئیچ جریان با کارشناسان ما در شرکت ابزار سنجش آریا تماس بگیرید.

سوئیچ جریان ایندومارت

فلو سوئیچ ها برای کنترل جریان در سیستم های لوله کشی و قطع و وصل جریان مورد استفاده قرار می گیرند و برای برنامه های کاربردی کانال باز بسیار مناسب هستند. سوئیچ جریان های ایندومارت با کیفیت بسیار بالا و دقت زیاد عرضه شده اند و محصولات بسیار زیادی در بخش ابزار آلات و تجهیزات سنجش تولید می کند. با توجه به نیاز هر صنعت و مواردی که برای اندازه گیری مهم هستند، می توانید مدل انتخابی خود را خریداری کنید.

نحوه کارکرد سوئیچ جریان ایندومارت

این سری از سویچ جریان های ایندومارت از نوع سوئیچ های پدالی هستند و برای کنترل روشن و خاموش کردن جریان ورودی در لوله ها و یا کانال ها بسیار مناسب می باشد. این دستگاه در جهت جریان موجود در لوله ها نصب می شود و یک نیروی واکنشی در پدال ها نسبت به نرخ جریان قرار گرفته است که یک نیروی متناسب با فنر را به وجود می آورد. این نیروی متعادل بین جریان و فنر کنترلی تا زمانی که نرخ جریان تنظیم شود، ادامه پیدا می کند. وقتی جریان به حد مورد نظر رسید، صفحه های مخصوص واکنش، برای باز یا بسته کردن ورودی فعال می شوند. واکنش این سویچ جریان ایندومارت بسیار سریع و در لحظه است و این اطمینان را به شما می دهد که در سریع ترین زمان ممکن بتوانید واکنش متناسب با شرایط به وجود آمده را داشته باشید.

ویژگی های سوئیچ جریان ایندومارت

  • قابلیت نصب آسان را دارد.
  • طول عمر مفید و طولانی برای این دستگاه در نظر گرفته شده است.
  • جنس مواد به کار رفته در سوئیچ جریان ایندومارت بسیار مقاوم بوده و بسیار مقاوم در برابر خورندگی است.
  • عملکردی بسیار مناسب و قطع و وصل سریع و بدون هیچ گونه معطلی دارد.
  • سوئیچ جریان ایندومارت قابلیت نصب آسان و راحت را دارد.
  • سوئیچ جریان ایدومارت توانایی انجام عمل روشن و خاموش کردن را دارد.
  • سوئیچ جریان ایندومارت در دراز مدت توانایی کارکرد عالی و بدون خرابی را خواهد داشت.
  • ورودی 1 برنجی برای آن در نظر گرفته شده است.
  • تیغه شناور آن ساخته شده از جنس فولاد ضد زنگ است.
  • سیستم ترمز سوئیچ جریان ایندومارت ضد قفل (ABSS) می باشد.
  • سوئیچ جریان ایندومارت بسته بندی منظم، فشرده و پیوسته ای دارد.
  • حداکثر دمای فرآیندی که می توان در آن از این سوئیچ جریان استفاده کرد 100 درجه سانتی گراد است.
  • حداکثر فشار سوئیچ جریان ایندومارت 150 بار است.

کاربرد سوئیچ جریان

یک سوئیچ جریان می‌تواند وظایف خاصی را بر اساس نیاز انجام دهد. به عنوان مثال ، هنگامی که جریان وجود ندارد می تواند یک موتور را متوقف کند، هنگامی که یک جریان وجود دارد ، یک موتور شروع می کند وقتی یک جریان متوقف میشود یا یک زنگ را قطع می کند و یا هشدار می دهد. نظارت بر جریان یک بخش ضروری از هر فرآیند صنعتی است. به همین دلیل، اکثر صنایع در حال انجام کارهایی هستند که برای اتخاذ برخی از راهکارهای قابل اطمینان و کارآمد برای کنترل این فرایندها انجام می شود. سوئیچ جریان یا فلو سوئیچ را می توان برای تهویه مطبوع، سیستم های گرمایش آب گرم، سیستم های پمپ، تجهیزات خنک کننده، سیستم های آتش سوزی، سیستم های تصفیه آب، سیستم کلرینگ استخر و سیستم های خنک کننده صنعتی استفاده کرد تا جریان هوا، مایعات و بخار را به بهترین نحو مانیتور و کنترل کرد.