ترانسمیتر دما اندرس هاوزر از جمله محصولات در زمینه سنجش درجه حرارت در سیستم های صنعتی و پالایشگاهی و همچنین انتقال آن به اتاق کنترل است. ابزار های سنجش حرارت به عنوان تجهیزاتی تاثیرگذار و مهم در تمام فرآیندهای صنعتی شناخته می شوند که در واقع تاثیر زیادی هم بر نتیجه کار دارند. در اصل کارشناسان فرآیند با استفاده از تمپرچر ترانسمیتر اندرس هاوزر می توانند وضعیت دمایی در پروژه را تشخیص دهند  و همچنین شرایط بهینه ای را برای انجام یک واکنش خاص فراهم کنند. شرکت ابزار سنجش آریا نماینده فروش ترانسمیتر دما اندرس هاوزر ENDRESS+HUASER در تهران و شهرستان ها می باشد. برای خرید ترانسمیتر دما اندرس هاوزر مدل 181 و 182 و یا دریافت کاتالوگ و لیست قیمت تمپرچر ترانسمیتر اندرس هاوزر با کارشناسان ما در شرکت ابزار سنجش آریا تماس بگیرید.

 

مشخصات فنی ترانسمیتر دما اندرس هاوزر

ترانسمیتر دما اندرس هاوزر با دقت و اطمینان بوده و مجموعه ای کامل از ترمومتر های متراکم, ترمومتر های مدولار, ترموول ها, درجه های اندازه گیری,فرستنده ها و لوازم جانبی است. این ترانسمیتر برای انواع صنایع فرآوری مانند نفت و گاز, مواد شیمیایی , غذا و نوشیدنی , علوم زیستی , مواد اولیه و فلز , نیرو و انرژی قابل استفاده است. فرستنده قابل تنظیم علاوه بر سیگنال های تبدیل شده از ترمومترهای مقاوت (RTD) و ترموکوپل(TC), سیگنال های مقاومت و ولتاژ را نیز با استفاده از ارتباط HART انتقال می دهد. قابلیت اندازیه گیری دقیق با استفاده از نظارت سنسور های عملکردی از جمله ویژگی دیگر این محصول است. همچنین  فرستنده های دمای iTEMP به طور قابل توجهی سهولت در استفاده و کارایی مطلوبی را در شرایط بسیار سخت ارائه میدهند. در واقع این فرستنده دما به خاطر ویژگی های به خصوص آن در تمام محیط های صنعتی برتری بسیار خاصی را ایجاد کرده است. محیط را به صورت الکترونیکی و با قابلیت اطمینان بسیار بالا نظرات می کند و سیگنال های ورودی را نمایش می دهد. این فرستنده دامنه های مختلف را بر اساس میزان سیگنال های ورودی ثبت می کند. شرکت ابزار سنجش آریا نمایندگی اندرس هاوزر در ایران می باشد.

ترانسمیتر دما اندرس هاوزر بر اساس تمامی ویژگی هایی که گفته شد بسیار ایمن بوده و حتی می توان آن را در مناطق خطرناک نیز نصب کرد. این ترانسمیتر در سه نوع TMT82, TMT181 و TMT182 عرضه می شود که با توجه به ویژگی های متفاوت آن ها و برحسب موارد مورد نیاز در صنایع مختلف قابل استفاده هستند. یکی دیگر از بهترین برندهای ترانسمیتر دما، ترانسمیتر دما روزمونت می باشد. برای کالیبره کردن این دستگاه معمولا از هارت 475 استفاده می شود.

مقاوت الکتریکی این ترانسمیتر در حدود 100 اهم است که در دماهای بالاتر با توجه به ضریب مشخصه ی آن افزایش می یابد. این محصول ساخته شده از فولاد آلومینیوم و پلاستیک است در نتیجه جز محصولات ضد زنگ ارائه شده در بازار می باشد چرا که فولاد مقاومت بالایی در برابر حرارت دارد. سیگنال خروجی استاندارد طراحی شده برای اندازه گیری فرایند یک سیگنال 4 تا 20 میلی آمپر است که در سری TMT تولید شده است. ترانسمیتر دما اندرس هاوزر  برای فشار های بالای 700 طراحی شده است.از جمله مزایای برجسته این محصول راه اندازی سریع با محدوده اندازه گیری قابل تنظیم آن می باشد. در ادامه مزایای دیگر این محصول نوشته شده است:

  • بالاترین قابلیت دسترسی و ایمنی از طریق تکنولوژی حسگر قابل اطمینان
  • قابل ردیابی
  • کالیبراسیون معتبر
  • صرفه جویی در هزینه و بهینه سازی روند
  • سریع و قوی به همراه تکنولوژی سنسور های iTHERM
  • صفحه نمایش روشن به همراه نور پس زمینه برای مشاهده مقدار اندازه گیری شده
  • دارای فناوری دو سیم و خروجی آنالوگ تا 2 میلی آمپر

 از ترانسمیتر دما کجا استفاده میشود؟

به طور کلی ترانسمیتر ها به عنوان ابزار دقیق استفاده می شوند و وظیفه آنها کنترل پارامترها و فاکتورهای مختلف صنعتی است. به عنوان مثال ترانسمیتر دما برای اندازه گیری دما و تغییرات آن در یک فرآیند و ترانسمیتر فشار برای اندازه گیری و تغییرات فشار استفاده می شود. بنابراین از تمپرچر ترانسمیتر می توان در نقش های مختلفی استفاده کرد. برخی از این نقش ها عبارتند از:

  • اندازه گیری و کنترل دما در یک کوره صنعتی یا غیر صنعتی
  • اندازه گیری و کنترل تغییرات دما در اثر واکنش های شیمیایی
  • اندازه گیری و کنترل دما در موتورهای صنعتی برای ایجاد شرایط بهینه
  • اندازه گیری و کنترل دما در سیستم های پایپینگ در فرایندهای صنعتی و پالایشگاهی
  • اندازه گیری و کنترل دما در مخزن های تحت فشار و محل انجام واکنش های شیمیایی
  • اندازه گیری و کنترل دما در دیگ بخار و در بویلر ها.