سوئیچ دما برای حس کردن دما، تنظیم و کنترل قطع و وصل خروجی در نقطه تنظیم است. مبحث دما و اندازه گیری دما از دیر باز به عنوان یكی از مهمترین فاكتور ها در زمینه ی پروسه های صنعتی بوده، به گونه ای كه می توان بیان نمود در اكثر پروسه های كنترلی اندازه گیری دما فرایند امری ضروریست. سوئیچ های دما در انواع مختلف صنعتی و فنی مورد استفاده قرار می گیرند. شرکت ابزار سنجش آریا نماینده فروش سوئیچ دما ویکا WIKA در تهران و شهرستان ها می باشد. برای خرید سوئیچ دما ویکا و یا دریافت کاتالوگ و لیست قیمت سوئیچ دما ویکا با کارشناسان ما در شرکت ابزار سنجش آریا تماس بگیرید.

سوئیچ دما ویکا

مشخصات فنی سوئیچ دما ویکا WIKA

ویکا یکی از معتبرترین شرکت های تولید کننده تجهیزات ابزار دقیق در جهان است. این شرکت فعالیت خود را در سال 1946 در آلمان شروع کرده است و محصولات آن در حوزه اندازه گیری دما، اندازه گیری فشار و اندازه گیری سطح در سراسر جهان بدون رقیب است. شرکت ابزار سنجش آریا نمایندگی ویکا در ایران می باشد.

نجوه کار سوئیچ دما به این صورت است که اگر به دمایی که از پیش تعیین شده است برسد، در این صورت سوئیچ دما، سوئیچ تماسی را باز و یا بسته می کند. بر حسب نیاز و روند استفاده می توانید از هر یک از سوئیچ های مکانیکی و یا الکتریکی استفاده کنید. محصولات ویکا طیف عظیمی از نیاز ها را پاسخ می دهد به طوری که برای هر نوع نیازی به طور قطعی یک نوع سوئیچ دما ویکا وجود دارد. سوئیچ های دما ویکا معمولا برای محدود کردن دما در صنعت استفاده می شود. سوئیچ دما، دمای ماشین آلات و تجهیزات ها را کنترل می کند و در مواقع لزوم دستگاه ها را خاموش کرده و یا فن ها را برای خنک کردن دستگاه ها روشن می کند.

انواع مختلف سوئیچ دما ویکا

  • TSD-30: سوئیچ درجه حرارت الکترونیکی با یک صفحه نمایش است که در برنامه های مربوط به ماشین سازی، هیدرولیک، سیستم های خنک کننده و سیستم های روغن کاری و ماشین آلات استفاده می شود.
  • TXS: نمایشگر قدرتمند LED با خمیدگی کم به گونه ای طراحی شده است که خواندن دما به راحتی حتی از فاصله دور هم امکان پذیر باشد. این سوئیچ دما ویکا برای برنامه های کاربردی، سیتسم های خنک کننده به کار برده می شود. خواندن راحت دما، طراحی قوی صفحه نمایش و نصب سریع و راه اندازی آسان از جمله ویژگی های دیگر این محصول است.
  • TFS35: پایه و اساس سوئیچ دما ویکا بیمتال است. سنجش درجه حرارت توسط یک دیسک دوتایی انجام می شود. دمای سوئیچینگ ثابت، سوئیچینگ مستقل، تنظیم خودکار، عدم عرضه ولتاژ اضافی و نصب سریع و آسان از دیگر ویژگی های این سوئیچ است.
  • TCA: به طور کلی این نوع سوئیچ دما ویکا برای صنایع ماشین سازی، کارخانه ها،کشتی ها، ساخت دستگاه ها، صنایع غذایی، صنایع شیمیایی پتروشیمی کاربرد دارد. نظارت دما و تعویض مستقیم بارهای الکتریکی، کنترل و تنظیم فرآیند های صنعتی از ویژگی های این محصول است.
  • TAG: این سوئیچ دما با کیفیت بالا و قوی برای کاربردهای ویژه به خصوص کاربردهای ایمنی مهم طراحی شده است. تولید با کیفیت و نظارت قابل اطمینان از کارخانه شما را تضمین می کند.
  • TFS135: این نوع سوئیچ دما ویکا در درجه اول برای محافظت از گیاهان و بعد برای پایان دادن به گرمای بیش از حد استفاده می شودو با دیسک دوتایی دما را تشخیص می دهد.

مهم ترین کاربردهای سوئیچ دما

  • از جمله کاربردهای سوئیچ دما می توان به حفاظت از تاسیسات و دستگاه ها اشاره کرد.
  • ایمنی و حفاظت را برای تصمیم گیری ها حفظ می کند.
  • بین قسمت های فنی و فرآیندی ارتباط برقرار می کند.
  • در صورتی که فرآیند از نقطه مطلوب بگذرد وضعیت آن را اعلام می کند.
  • هشدار عملیاتی آلارم ها از دیگر کاربرد های سوئیچ دماست.