سوئیچ فشار یونایتد الکتریک که پرشر سوئیچ یونایتد الکتریک نیز نامیده می شود یکی از محصولات شرکت یونایتد الکتریک آمریکا در زمینه ابزار دقیق است. شرکت یونایتد الکتریک در سال 1931 در آمریکا تاسیس شد و هم اکنون به یک کمپانی بزرگ چند ملیتی تبدیل شده است. سوئیچ فشار که به آن پرشر سوئیچ Pressure Switch نیز می گویند به عنوان یک ابزار مهم و تاثیرگذار در سیستم‌های پیچیده و چند بخشی استفاده می‌شود که می‌تواند نقش مهمی در برقراری ایمنی و کنترل اوضاع داشته باشد. سوئیچ فشار به عنوان یکی از تجهیزات ابزار دقیق شناخته می‌شود که انواع مختلفی دارد و در هر کدام از آنها از یک سیستم خاص استفاده می‌شود. در واقع به این شکل نیست که شما فقط با یک پرشر سوئیچ و با یک ویژگی خاص مواجه باشید، بلکه هر کسی با توجه به نیاز خود می‌تواند یکی از گزینه‌های مختلف آنها را انتخاب کند. پرشر سوئیچ ‌ها در کنترل فرآیند و سیستم‌های پیچیده مانند پالایشگاه‌ها بسیار مهم هستند و حتی برای موارد آب و گاز هم قابل استفاده هستند. شرکت ابزار سنجش آریا نماینده فروش سوئیچ فشار یونایتد الکتریک UNITED ELECTRIC در تهران و شهرستان ها می باشد. برای خرید پرشر سوئیچ و یا دریافت کاتالوگ و لیست قیمت سوئیچ فشار یونایتد الکتریک با کارشناسان ما در شرکت ابزار سنجش آریا تماس بگیرید.

سوئیچ فشار یونایتد الکتریک

معرفی شرکت یونایتد الکتریک UNITED ELECTRIC

شرکت یونایتد الکتریک با بیش از 80 سال تجربه ثابت کرده است
تجربه زیادی در فراهم کردن ابزار دقیق از جمله سوئیچ های الکتریکی دارد. تمرکز این
شرکت بر حفاظت از تجهیزات، فرآیند ها،پرسنل، محیط زیست و کیفیت مطلوب بوده است.

 

 

مشخصات فنی سوئیچ فشار یونایتد الکتریک

پرشر سوئیچ یا سوئیچ فشار دستگاهی است که با یک مکانیسم ساده هنگامی که فشار در مسیر ورودی آن به مقدار مورد نظر یعنی ست پوینت می رسد، یکی کنتاکت الکتریکی را فعال می کند و این کنتاکت به صورت یک سیگنال الکتریکی به محل مورد نظر دستور می دهد. می توان سوئیچ را طوری طراحی کرد که با بالا و پایین آمدن فشار کنتاکت ایجاد نماید. در صنعت از سوئیچ فشار برای نظارت و کنترل خودکار سیستم هایی استفاده می شود که از سیالات تحت فشار استفاده می کنند.

سوئیچ فشار یونایتد الکتریک برای محیط های ناهموار و صنعتی طراحی شده است. سوئیچ فشار مکانیکی از سنسور های سیلندر، دیافراگرم یا پیستون برای شناسایی تغییرات در فرآیند ها استفاده می کند. این تغییرات سنسور را منحرف می کند و ضربه ای به سوئیچ الکتریکی می زند. سوئیچ فشار های یونایتد الکتریک ترکیبی از تشخیص شخصی و الکتریک دیجیتال برای فراهم کردن دستگاه های دو سیم و حلقه است که برای محیط های خشن و خطرناک مناسب است.

انواع المان یا سنسور حساس به فشار در پرشر
سوئیچ

  • سوئیچ فشار کپسولی
  • سوئیچ فشار دیافراگمی
  • سوئیچ فشار بیلوز دار
  • سوئیچ فشار بردونی
  • سوئیچ فشار پیستونی

محدوده فشار سوئیچ فشار

برای محدوده های فشار مختلف، سوئیچ فشار های متفاوتی ساخته شده است. در بعضی از سوئیچ فشار یونایتد الکتریک یک فنر برای تنظیم حساسیت سوئیچ وجود دارد و تا حدی می توان دقت سوئیچ را با آن تنظیم کرد. محدوده فشار از منفی یک بار معادل خلا شروع شده و تا دو هزار بار نیز می رود.

کنترل تغییرات فشار سوئیچ به سه نوع اصلی تقسیم می شود:

  • کلید کنترل فشار پایین
  • کلید کنترل فشار بالا
  • کلید کنترل فشار چند مرحله ای

موارد مهم در انتخاب پرشر سوئیچ

همانند گیج فشار، دستگاه پرشر سوئیچ با فشار در ارتباط است و به طور کامل تحت تأثیر آن قرار دارد. اولین نکته‌ای که در انتخاب این ابزار باید رعایت کنیم، این است که فشار مورد نظر در محیط با واحد تشخیص فشار در دستگاه همخوانی داشته باشد. این یعنی تحمل فشارهای بالاتر یا تشخیص فشارهای پایین‌تر برای این دستگاه‌ها سخت و تقریباً غیر ممکن است و این برای فرایند ما بسیار خطرناک است.

 از طرف دیگر ما باید ببینیم که ابزار پرشر سوئیچ را برای کجا و برای چه سیستمی می‌خواهیم. طبیعتا دستگاه سوئیچ فشار آب با همین دستگاه برای بخار یا گاز تفاوت بسیاری دارد. به هیچ وجه در این زمینه اشتباه یا کوتاهی قابل بخشش نیست و تبعات جبران ناپذیری به دنبال خواهد داشت. البته در حالت عادی در انتخاب این تجهیزات چندین نفر و واسطه نقش دارند که انتخاب ایده آل و مناسبی صورت گیرد. اگر به اطلاعات بیشتری در این زمینه نیاز دارید و می‌خواهید که کارشناسان ما به شما کمک کنند، با ما در تماس باشید.