پرشر گیج یا گیج فشار ایندومارت یکی دیگر از ابزارهایی است که برای کنترل وضعیت فرایند در یک سیستم صنعتی و پالایشگاهی به کار گرفته می شود. برند ایندومارت در حوزه تولید لوازم صنعتی و پالایشگاهی یک برند شناخته شده محسوب می شود که کیفیت بالای محصولات آن زبانزد است. این موضوع نشان می دهد که شرکت های صنعتی ایران گزینه های مختلفی برای کنترل وضعیت فشار و اندازه گیری آن در سیستم های خود در اختیار دارند و محدودیت کمتری تجربه می‌کنند. گیج فشار ایندومارت به لحاظ تنوع در نشان دادن فشار و همچنین تنوع در اندازه گیری، روش های مختلفی به کار می‌برد و به همین دلیل تنوع آنها بالاست. به عنوان مثال برخی از آنها به صورت سیستم‌های آنالوگ هستند و برخی نیز از سیستم های دیجیتال بهره می برند. از طرف دیگر روش سنجش فشار در آنها ممکن است از استیل یا با کمک پرده های دیافراگمی انجام گیرد. این یعنی ما در انتخاب و خرید پرشر گیج محدودیت چندانی نداریم. فروشگاه ابزار دقیق ابزار سنجش آریا نماینده فروش پرشر گیج یا مانومتر ایندومارت در تهران و شهرستان ها می باشد. برای خرید پرشر گیج ایندومارت و یا دریافت کاتالوگ و لیست قیمت گیج فشار ایندومارت با کارشناسان ما در شرکت ابزار سنجش آریا تماس بگیرید.

پرشر گیج ایندومارت

 نحوه عملکرد گیج فشار ایندومارت

 به طور کلی تمامی ابزارهای گیج فشار دارای یک سیستم تشخیص دهنده و یک سیستم اعلام کننده هستند. هر کدام از این دو مورد باعث تغییر در مدلهای مختلف این ابزارها می شود. معروف ترین گیج های فشار از سیستمهای استیل و دیافراگم برای تشخیص تغییرات فشار استفاده می‌کنند. عملکرد این بخش به این صورت است که فشار وارده به صفحه استیل یا به دیافراگم باعث تغییر آن شده که در نهایت معیاری از تغییرات فشار است.

میزان تحمل لایه دیافراگمی یا لایه استیل در برابر تغییرات فشار مشخص میکند که ظرفیت گیج فشار ایندومارت به چه صورت است. معمولا شرکت های سازنده سعی می کنند که بین سیستم های نمایش و سیستم های تشخیص فشار هماهنگی وجود داشته باشد. به همین دلیل می‌بینیم که مدل‌های مختلفی از آنها با محدوده فشاری ۰ تا ۱۰ بار، ۰ تا ۱۰۰ بار، صفر تا صد و پنجاه بار و حتی صفر تا ۵۰۰ بار نیز در بازار موجود است.

نحوه نمایش تغییرات فشار

نحوه نمایش تغییرات فشار در پرشر گیج ایندومارت متفاوت است. برخی از آنها دارای سیستم عقربه ای بوده که از نیروی مکانیکی برای حرکت دادن عقرب استفاده می کند. در این حالت تغییرات فشار خود را به صورت تغییر در ظاهر پرده دیافراگم یا صفحه استیل نشان می دهد که در نهایت باعث حرکت عقرب می شود. اما در سیستم های دیجیتال، این حرکت منجر به به وجود آمدن یک میدان الکتریکی شده که به صورت داده های دیجیتال گزارش داده می شود.

 به عنوان نکته نهایی به خاطر داشته باشید که در فرایند خرید گیج فشار ایندومارت باید به وضعیت سیستم و تغییرات نرخ فشار در آن توجه کنید. بالا بودن ظرفیت فشار سیستم نسبت به پرشر گیج می‌تواند باعث شکستن یا غیرفعال شدن آن شود. همچنین توانایی ابزار در نشان دادن دقیق و متناسب بودن میزان دقت آن با سطح نیاز فرآیند موضوع مهم دیگری است که باید در انتخاب خود به آن توجه کنید. این موضوع احتمالاً شما را مجاب خواهد کرد که نسبت به مدل های مختلف آنها شناخت داشته باشید و بهترین گزینه را انتخاب کنید.

نکات مهم در خرید گیج فشار

با توجه به مدل‌هایی که برای فشار سنج ذکر شد، مسئله انتخاب بین آنها به یک موضوع مهم تبدیل می‌شود و اغلب چالش‌هایی به وجود می‌آورد. این موضوع باعث شد که ما هم گذری به این محصولات مهندسی داشته باشیم و نکاتی در مورد شرایط انتخاب آنها ذکر کنیم:

  • توجه به فشار موجود در محیط: فشارسنج‌ها وسیله‌ای برای اندازه گیری هستند. شما هیچ وقت یک وزنه ۵۰۰ کیلویی را نمی‌توانید بر روی یک ترازو با ظرفیت ۱۰۰ کیلو قرار دهید. پس باید در بررسی مهندسی خود به این موضوع توجه داشته باشید که فشار محیط تا چه اندازه بالا است و کدام فشارسنج را انتخاب کنید.
  • توجه به قطر و اندازه صفحه نمایش پرشر گیج: این موضوع به این دلیل اهمیت دارد که گیج فشار همیشه در نزدیکی شما و در معرض دید شما نیستند. گاهی ممکن است مجبور شوید که از فاصله دور به این ابزارهای مهندسی نگاه کنید یا حتی طراحی مهندسی اجازه استفاده از ابزارهای بزرگ را به شما ندهند. با توجه به شرایط موجود باید انتخاب کنید که اندازه صفحه به چه صورت باشد.
  • نحوه اتصال فشار سنج: فشارسنج‌ ها معمولاً بر روی یک مخزن یا بر روی یک سیستم لوله کشی نصب می‌شوند تا فشار موجود در آن را اندازه گیری کنند. نحوه نصب آنها با توجه به شرایط سیستمی ممکن است افقی یا عمودی باشد. در هر صورت در انتخاب گیج فشار باید به این نکته هم توجه داشته باشید.