در برخی موارد فشار قابل اندازه گیری در فرآیندهای مختلف چندان بالا نیست و به همین دلیل مهندسین باید به سراغ دستگاه های ظریف و دقیق تر مانند گیج فشار میلی بار بروند. این ابزارها به صورت تخصصی برای محدوده فشار پایین طراحی شده‌اند و دقت آن‌ها نسبت به دستگاه های رایج در بازار بالاتر است. بنابراین معمولاً در صنایع حساس که نیاز به دقت بیشتری دارند و از آنها استفاده می شود و در برخی کاربردهای خاص شناخته شده تر هستند. از آنجا که عرضه و فروش گیج فشار میلی بار بخشی از حوزه فعالیت ماست، در اینجا به اطلاعات ضروری و مهم در مورد آن ها اشاره خواهیم کرد تا شما هم با دید بازتری نسبت به خرید آنها اقدام کنید. شرکت ابزار سنجش آریا نماینده فروش پرشر گیج میلی بار برندهای ویکا، پرشر گیج ایندومارت و دیگر برندها در تهران و شهرستان ها می باشد. برای خرید پرشر گیج یا مانومتر و یا دریافت کاتالوگ و لیست قیمت گیج فشار میلی بار با کارشناسان ما در شرکت ابزار سنجش آریا تماس بگیرید.

گیج فشار میلی بار

گیج فشار میلی بار چیست؟

گیج فشار میلی بار یا مانومتر میلی بار یک ابزار تخصصی بسیار دقیق برای اندازه گیری فشار در محدوده بین ۰ تا ۱۰۰۰ میلی بار به صورت مثبت و منفی است. این دستگاه از جمله تجهیزات ابزار دقیق بسیار دقیق شناخته می‌شود که می‌توان در اندازه گیری فشار خطوط گاز و یا همچنین در کنترل خطوط و قطعات صنعتی از آن استفاده کرد. البته باید اعتراف کنیم که از لحاظ مکانیسم عملکرد کلی، تفاوت زیادی بین این ابزار و مانومتر های معمولی اندازه گیری فشار بر حسب باره وجود ندارد. اما ساختار کلی آن ها تفاوت های جزئی دارند که طبیعتاً می تواند در محاسبات نهایی فشار تاثیر گذار باشد. 

گیج فشار مدکو PL1

1,320,000تومان
  • گارانتی یکساله تعویض
  • قابلیت راستی ازمایی اصالت کالا از طریق شماره سریال کالا از سایت سازند
  • داخل وندور لیست بلند شرکت نفت
  • Anti Glare & Anti Static Window (ضد گردو خاک و ضد انعکاس نور)
  • Stabilizer movement
  • قیمت ثبت شده برای صفحه 6 سانت ، رنج 10میلی بار است

 

مکانیسم عملکرد مانومتر میلی بار

 گیج فشار میلی بار بر مبنای اینچ آب و میلی متر جیوه درجه بندی شده است و به همین دلیل می‌تواند فشار در محدوده های بسیار کوچک و پایین را اندازه گیری کند. این موضوع باعث شده که این ابزار به عنوان یکی از دقیق ترین دستگاه های اندازه گیری فشار مطرح شود و در صنایع حساس به عنوان ابزاری پرکاربرد شناخته شود. مانومتر ها انواع مختلفی دارند و مکانیزم اندازه گیری فشار در آنها با یکدیگر متفاوت است. اما به طور کلی نتایج به دست آمده در همه آن ها شباهت داشته و بر مبنای یکای مشخصی اعلام می شود.

گیج فشار میلی بار وظیفه تبدیل تغییر مکانیکی یک حسگر به داده های قابل خواندن را بر عهده دارد. برای توصیف بیشتر این موضوع، لوله بوردن را در نظر می‌گیریم که ساده ترین نوع فشار سنج است. زمانی که فشار در داخل یک سیستم تغییر می‌کند، این فشار به داخل لوله بوردن انتقال داده می‌شود که در نتیجه آن وضعیت لوله تغییر کرده و این تغییر وضعیت منجر به حرکت عقربه و نشان دادن فشار میشود. حالا در نمونه های دیجیتال از مانومتر میلی بار، تغییر فشار به وجود آمده توسط حسگر تبدیل به تغییر ولتاژ و آمپر خروجی شده که با استفاده از مبدل به داده های دیجیتالی تبدیل شده و در صفحه نمایشگر به نمایش گذاشته می‌شود.

کاربرد گیج فشار میلی بار

گفتیم که مانومتر میلی بار به دلیل دقت بسیار زیاد خود در برخی حوزه‌های خاص استفاده می شود. این مانومتر میتواند فشار نسبی و فشار واقعی صحیح را به شکل دقیق اندازه گیری کند و در اختیار اپراتور قرار دهد. بنابراین خود ابزار گیج فشار میلی بار می تواند تبدیل به ابزاری برای تست کردن میزان دقت سایر ادوات فشار باشد. نتایج به دست آمده از این ابزار در حدی هستند که می توان آن را به عنوان یک فشارسنج مرجع به‌کار گرفت و فشار نسبی در محیط های مختلف را با توجه به آن اندازه گیری کرد.

با توجه به اینکه تغییر فشار در محیط های گازی بسیار کم و جزئی است، وجود یک دستگاه فشارسنج حساس می تواند کیفیت کار سیستم را تضمین کند. به همین دلیل مانومتر میلی بار در سیستم های انتقال گاز بهترین انتخاب ممکن است. این مانومتر می تواند محدوده فشار تا حداکثر ۱۰۰۰ میلی بار را اندازه گیری کند. اما بررسی‌های فنی نشان داده که تغییر تکنیکی در گیج فشار میلی بار به آنها امکان اندازه گیری فشارهای بیش از ۱۰۰۰ میلی بار را هم به ما می‌دهد و در برخی حوزه‌های مربوط به این قسمت هم امکان استفاده از آنها وجود دارد. 

برندهای تولید کننده مانومتر میلی بار در بازار

 تقریباً همه شرکت های معروف در حوزه تولید تجهیزات ابزار دقیق، در زمینه تولید گیج فشار میلی بار هم فعالیت دارند. اگر محصولات ما را دیده باشید، متوجه خواهید شد که در حال حاضر نمونه هایی از محصول شرکت های ویکا، ایندومارت، پکنز، وینترز، نوافیما و دراک در بین آنها دیده می شود. حالا هر کدام از این برند ها و مدل های مختلفی از این محصولات را در بازار دارند که برای شرایط مختلف استفاده می شوند.

 به عنوان مثال، مانومتر میلی بار پکنز با قطر صفحه ۱۰۰ میلی متر برای محدوده فشار بین مثبت و منفی ۱۰۰۰ میلی بار استفاده می‌شود و توانایی تحمل محدوده دمایی بین منفی ۴۰ درجه تا مثبت ۷۰ درجه سانتیگراد را دارند.  این در حالی است که نمونه‌های ۶۳ میلیمتری آنها هم در همین محدوده استفاده می‌شود و تنها از لحاظ قطر صفحه با یکدیگر متفاوت هستند. گیج فشار میلی بار ویکا با قطر صفحه ۶۳، ۱۰۰ و ۱۶۰ میلیمتر برای محدوده فشار بین ۰ تا ۶۰۰ میلی بار مناسب هستند و می تواند محدوده دما را تا ۱۰۰ درجه سانتیگراد را تحمل کند.

فاکتورهای مهم در انتخاب گیج فشار میلی بار

 بدون شک مهم ترین و اصلی ترین فاکتوری که در خرید گیج فشار میلی بار باید رعایت شود، محدوده فشار قابل اندازه گیری با این دستگاه است. در حقیقت از این معیار برای دسته بندی مانومتر ها استفاده می شوند و به هیچ وجه نمی توان آن را نادیده گرفت. این فاکتور تاثیر بسیار زیادی در دقت نهایی دستگاه دارد و در همه سیستم ها باید لحاظ شود. البته طبیعی است که این محدوده ممکن است با توجه به شرایط فنی سیستم تغییر کند.

فاکتورهای دیگری که در انتخاب مانومتر میلی بر تاثیر گذار است شامل مواردی می شوند که به صورت فیزیکی روی دستگاه تاثیرگذار هستند. به عنوان مثال شرایط عملیاتی دستگاه، متریال استفاده شده برای ساخت بدنه دستگاه، نحوه نصب دستگاه در سیستم های مختلف و در نهایت محبوبیت برند تولید کننده در این انتخاب تاثیر گذار هستند. ضمن این که باید این حقیقت را هم بپذیریم که قیمت گیج فشار میلی بار تحت تاثیر فاکتورهای مختلفی قرار دارد و ممکن است قیمت ثابتی برای آنها گفته نشود.