ترانسمیتر دما ای بی بی یکی دیگر از محصولات سنجش درجه حرارت در سیستمهای صنعتی و پالایشگاهی و همچنین انتقال آن به اتاق کنترل است. این ابزارها به عنوان تجهیزاتی مهم و تأثیرگذار در فرآیندهای صنعتی شناخته می شوند که تاثیر زیادی هم بر نتیجه کار دارند. در واقع کارشناسان فرایند با کمک تمپرچر ترانسمیتر ای بی بی می توانند تشخیص دهند که وضعیت دمایی در پروژه به چه صورت است و چه شرایط بهینه ای نیاز است برای انجام یک واکنش خاص فراهم شود. شرکت ابزار سنجش آریا نماینده فروش ترانسمیتر دما ای بی بی ABB  در تهران و شهرستان ها می باشد. برای خرید ترانسمیتر دما ای بی بی و یا دریافت کاتالوگ و لیست قیمت ترانسمیتر دما ای بی بی با کارشناسان ما در شرکت ابزار سنجش آریا تماس بگیرید.

ترانسمیتر دما ای بی بی ABB

ویژگی های ترانسمیتر دما ای بی بی ABB

ترانسمیتر دما ای بی بی یکی از جدید ترین محصولات ارائه شده در بازار است. دارای ورودی حسگر مقاومت دما یا RTD و همچنین تعدادی ترموکوپل است. قابلیت ورودی ولتاژ متوسط از دیگر ویژگی های این ترانسمیتر دماست.  همچنین مقاومت این محصول از نوع سنسور از راه دور است. شدت جریان خروجی مشخص شده در ترانسمیتر دمای ای بی بی به میزان 4 الی 20 میلی آمپر است.

ترانسمیتر دمای ای بی بی بر حسب نوع پروژه و فعالیت در حال اجرا استفاده های مختلف و متفاوتی در صنعت و پالایشگاه ها دارد و یکی از محصولاتی است که حتی در محیط های پر خطر نیز می توان از آن استفاده کرد. از جمله مصارف آن می توان به استفاده برای حفظ درجه حرارت خانه اشاره کرد. طراحی این محصول به گونه است که در ارتباطات برقی نیز مقامت بسیار بالایی را از خود نشان می دهد و یکی از دلایل محبوبیت این نوع ترانسمیتر همین ویژگی قدرتمند آن است. از ترانسمیتر دمای ای بی بی در دمای محیطی حداقل 40 درجه و حداکثر 85 درجه استفاده می باشد.بدنه ی این ترانسمیتر از آلومینیوم تحت فشار و فولاد ضد زنگ ساخته شده است  و همچنین برچسب روی محصول نیز ار جنس فولاد ضد زنگ است. ترانسمیتر دمای ای بی بی بر روی لوله و یا دیوار قابل نصب است که لوازم مورد نیاز برای نصب روی هرکدام از آن ها در بسته ی محصول موجود است و  این انتخاب را در اختیار شما قرار می دهد که بر اساس محیط مورد استفاده و نوع کار مکان نصب آن را انتخاب کنید. یکی دیگر از بهترین برندهای این رده، ترانسمیتر دما یوکوگاوا می باشد.

سنسور های موجود در این ترانسمیتر قابلیت نظارت مستمر و همچنین نظارت بر خود دستگاه را دارند که این ویژگی بسیار مهمی در بین تمامی ترانسمیتر های دما است. یکی از بهترین مواردی که در این محصول دیده می شود صفحه نمایش LCD با دکمه های فشار اختیاری است که این محصول را به یکی از پرطرف دار ترین ترانسمیتر های موجود در بازار تبدیل کرده است. همچنین ایمنی ترانسمیتر دما ای بی بی مطابق با استانداردهای NE 53 و NE 79 می باشد. به طور کلی این ترانسمیتر در 3 نوع TTF200 , TTF300 و TT300-W عرضه می شود که هرکدام نیز ویژگی های مخصوص خود را شامل می شود و انتخاب هر کدام از آن ها به نوع پروژه بستگی دارد. شما می توانید در صورت نیاز، ترانسمیتر فشار ای بی بی را نیز از ابزار سنجش تهیه فرمایید.

 از ترانسمیتر دما کجا استفاده میشود؟

به طور کلی ترانسمیتر ها به عنوان ابزار دقیق استفاده می شوند و وظیفه آنها کنترل پارامترها و فاکتورهای مختلف صنعتی است. به عنوان مثال ترانسمیتر دما برای اندازه گیری دما و تغییرات آن در یک فرآیند و ترانسمیتر فشار برای اندازه گیری و تغییرات فشار استفاده می شود. بنابراین از تمپرچر ترانسمیتر می توان در نقش های مختلفی استفاده کرد. برخی از این نقش ها عبارتند از:

  • اندازه گیری و کنترل دما در یک کوره صنعتی یا غیر صنعتی
  • اندازه گیری و کنترل تغییرات دما در اثر واکنش های شیمیایی
  • اندازه گیری و کنترل دما در موتورهای صنعتی برای ایجاد شرایط بهینه
  • اندازه گیری و کنترل دما در سیستم های پایپینگ در فرایندهای صنعتی و پالایشگاهی
  • اندازه گیری و کنترل دما در مخزن های تحت فشار و محل انجام واکنش های شیمیایی
  • اندازه گیری و کنترل دما در دیگ بخار و در بویلر ها.